۳ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84978751
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بارش برف در همدان از خوشحالی مردم تا غافل گیری مدیران

همدان - ایرنا- بارش برف از اولین دقایق بامداد امروز شنبه در استان همدان آغاز شده است و اگر چه خوشحالی وصف ناپذیری در دل مردم و کشاورزان ایجاد شده و طراوت و شادابی خاصی نیز به شهر بخشید اما کار خدمات رسانی و مدیریت بحران استان و البته برخی شهروندان را نیز تا حدودی غافلگیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بحران خشکسالی در دیار الوند و سردترین نقطه ایران در حالی وارد سومین سال متوالی خود شده است که به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر) تا پایان پاییز، به طور میانگین نزدیک به ۱۷ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است.

روح الله زاهدی در این باره به خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۳ درصد و در مقایسه با بارش بلند مدت نیز ۸۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بارش برف در همدان از خوشحالی مردم تا غافلگیری مدیران

این در حالی است که بارش های بامداد امروز در نقاط مختلف استان موجی از خوشحالی در مردم ایجاد کرد و شکرگزار این نعمت الهی شدند.

غافلگیری مدیران

اما از سوی دیگر این بارش ها مشکلاتی در تردد کارمندان برای حضور در سر کار ایجاد کرد به ویژه کارمندانی که مجبور بودند مسافت های طولانی و خارج از همدان را طی کنند.

یک شهروند همدانی که راننده یکی از ادارات بود به خبرنگار ایرنا گفت: امروز صبح برای شهرستان کبودرآهنگ ماموریت داشتم و راهی که کمتر از یک‌ ساعت است حدود ۲ ساعت در راه بودم.

کریم محمدی ادامه داد: جاده همدان پس از پلیس راه مناسب نبود و تا شهرستان کبودرآهنگ هیچ خبری از ماشین های راهداری و برف روبی مشاهده نشد.

شهروند دیگر نیز با انتقاد از راهداری گفت: امروز صبح راه همدان به ملایر کامل بسته بود و تمام ماشین ها رو برگشت دادند.

بارش برف در همدان از خوشحالی مردم تا غافلگیری مدیران

یکی دیگر از کارمندان همدانی که در حال رفتن به محل خدمت خود به روستای همه کسی بود اشاره کرد که به دلیل نامناسب بودن مسیر با تاخیر چند ساعته به محل کار رسیده است.

برخی کارکنان و شهروندان در بخش صالح آباد شهرستان بهار نیز از اینکه ساعت ها به دلیل ترافیک زیاد و بارش سنگین برف و البته نبود نیروهای راهداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان در مسیر دچار مشکل شدند نیز گلایه داشتند.

یکی از رانندگان گفت: در حالی که از ساعت هفت صبح سرویس چند پزشک به سمت بخش صالح آباد و روستاهای اطراف بودم اما بیش از ۲ ساعت به دلیل ترافیک شدید در جاده و مسیر صالح آباد به سمت روستای پهنه زار ماندم و حتی امکان خروج از این وضعیت و برگشت را نیز نداشتم.

مدیرکل راهداری: تمام جاده‌های استان همدان باز است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اینک با تلاش شبانه‌روزی تیم‌های راهداری تمامی راه های استان باز است و هیچ مشکلی برای تردد وجود ندارد.

بارش برف در همدان از خوشحالی مردم تا غافلگیری مدیران

صفر صادقی راد اظهار داشت: ۲۳۰ نفر در قالب تیم های راهداری استان همزمان با بارش برف با تمام تجهیزات برای باز نگه داشتن جاده‌ها و خدمات‌رسانی به مسافران و رانندگان در حالت آماده باش هستند.

وی در ادامه از پاشیدن هزار و ۶۸۵ تن شن و نمک در جاده ها و گردنه ها برف‌گیر استان همدان خبر داد و تاکید کرد: تمام نیروی ها و تیم های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در حالت آماده باش است و جای هیچ نگرانی نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از برف روبی ۶ هزار و ۲۵۰ کیلومتر باند جاده ای در استان خبر داد و گفت: همچنین تمام ماشین آلات راهداری و سیستم‌ زمستانی مانند تیغه‌های برف روب به روز رسانی شده و بر روی کامیون‌ها نیز نمک پاش‌های موقت و سیار نصب شده است.

صادق راد با بیان اینکه تمام دستگاه های نمک‌پاش و برف‌روب سرویس و رفع نقص شده و شعبه های مکانیکی و سرویس کاری ماشین آلات نیز ساماندهی و بروز رسانی شده است اظهار داشت:

وی با بیان اینکه اولویت خدمات‌رسانی راهداری در فصل زمستان باز نگه داشتن راه‌های اصلی و بزرگراه ها است تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت موجود، عملیات برف‌روبی و بازگشایی راه های روستایی نیز همسو با راه‌های اصلی انجام شده و هم اکنون تمامی راه های روستایی استان باز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به رانندگان توصیه کرد هنگام بارش‌ها مسافرت نکنند و در صورت رفتن به مسافرت از تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ، لاستیک‌های آج دار و یخ شکن، اطلاع از سیستم‌های گرمایشی خودرو اطمینان پیدا کنند و به دستورات و رهنمودهای پلیس راه دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار در مسیرهای مشترک بهسازی صورت گرفته است افزود: ۳۷۲ دستگاه ماشین راهداری سبک و سنگین آماده خدمت رسانی در فصل زمستان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: از این میزان ماشین آلات ۱۹ دستگاه بازسازی شده و ۴۰ دستگاه دیگر به شکل اجاره‌ای خدمت‌رسانی می‌کنند.

صادقی راد با بیان اینکه یک دستگاه گریدر، آمیکو و نمک‌پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک‌پاش تراکتوری به تجهیزات راهداری اضافه شده است ادامه داد: ۱۷ دستگاه هم فرسوده و از رده خارج شده است.

وی تصریح کرد: نوسازی ناوگان جاده‌ای در دست پیگیری است اگرچه همدان حدود ۱۲ هزار و ۳۶۰ ناوگان جاده‌ای دارد که تعداد ناوگان‌های فرسوده آن از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از هموطنان خواست پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، آخرین اطلاعات را وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

ریزش برف موجب قطعی برق چند نقطه روستایی در شهرستان ملایر شد

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: ریزش برف موجب قطعی برق در چند نقطه روستایی در بخش‌های سامن، زند، جوکار و برخی از نقاط شهر ملایر شد که با تلاش ماموران شرکت توزیع نیروی برق، تا ساعتی دیگر مشکل رفع خواهد شد.

«سلمان اسماعیلی» اظهار داشت: به جز این چند نقطه، مشکلی در قطعی برق سایر نقاط شهرستان ملایر نداریم.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران این شهرستان از زمان اعلام هشدار سطح نارنجی و قبل از شروع بارش‌ها در حالت آماده‌باش کامل است، افزود: در حال حاضر مشکلی برای تردد در محورهای ارتباطی شهرستان وجود ندارد.

فرماندار ویژه ملایر خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای راهداری تمامی محورهای ارتباطی این شهرستان باز و تردد در جریان است، جز ۲ محور فرعی که در حال بازگشایی است.

بارش برف، مدارس استان همدان را تعطیل کرد

بارش برف زمستانی ظرف شبانه روز گذشته، مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی سطح استان همدان را در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر به تعطیلی کشاند و آموزش ها از طریق شبکه شاد انجام می شود.

بارش برف در همدان از خوشحالی مردم تا غافلگیری مدیران

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش همدان، به علت بارش برف، لغزندگی سطح معابر و برودت هوا، تمامی مقاطع تحصیلی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل است.

هلال احمر همدان به ۱۷۵ مصدوم برف و سرما امداد رسانی کرد

تیم های امدادی هلال احمر همدان در ۲ روز گذشته به ۱۷۵ حادثه دیده امداد رسانی کردند و همچنین هفت مسافر گرفتار در برف و سرما اسکان اضطراری شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: پنج نفر از مصدومان توسط آمبولانس هلال احمر به مرکز درمانی منتقل و مابقی به صورت سرپایی مداوا و خدمات لازم را دریافت کردند.

فضل الله کلهر اظهار داشت: تیم های هلال احمر این استان همچنین در ۴۸ ساعت گذشته ۷۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف را رها سازی و به مسیر اصلی بازگرداندند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان ادامه داد: ۴۷ نیروی نجاتگر و ۱۱ دستگاه آمبولانس برای امداد رسانی به مصدومان ۲ روز گذشته به کار گرفته شده و همه نیروها در حالت آماده باش هستند.

هواشناسی همدان از تداوم بارش برف در استان خبر داد

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی، ریزش پراکنده و خفیف برف تا روز یکشنبه در آسمان بیشتر نقاط استان ادامه دارد.

روح الله زاهدی افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با ریزش پراکنده برف و مه پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه دمای کمینه استان بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد افزایش یافته است که با خروج سامانه شاهد کاهش محسوس دمای صبحگاهی خواهیم بود.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha