پس از شورش ۶ ژانویه، اعضای کابینه ترامپ خواهان استعفای وی بودند

تهران- ایرنا- براساس متن استشهاد کمیته تحقیق در مورد شورش ۶ ژانویه، برخی اعضای کابینه دونالد ترامپ در تلاش برای کناره‌گیری این رئیس‌جمهوری پیشین بوده‌اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه بلومبرگ، بر اساس شهادتی که شب گذشته منتشر شد، در روزهای پس از حمله شورش ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، برخی اعضای کابینه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا بر سر درخواست کناره گیری و یا استناد به متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری وی صحبت کرده بودند.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ، به بازرسان کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در مورد شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ تحقیق می‌کنند، گفت که «یوجین اسکالیا» وزیر کار در مورد تلاش برای وادار کردن رئیس‌جمهوری به استعفا با او صحبت کرده است.

وی افزود: اسکالیا از من پرسید که آیا حاضرم در جلسه کابینه شرکت کنم و از رئیس جمهوری حمایت کنم.

وزیر امور خارجه وقت دولت ترامپ سپس ادامه داد: اسکالیا از ترامپ می‌خواست که با کابینه درباره شورش ۶ ژانویه دیدار کند و به طور ضمنی و نه مستقیم از وی بخواهد از سمتش کناره گیری کند.

کمیته سپس از پمپئو پرسید که آیا گفتگوی با «استیون منوچین» وزیر وقت خزانه داری درباره استناد به متمم ۲۵ را هم به یاد می آورد؛ قانونی که براساس آن کابینه می تواند رئیس جمهوری را به زور از سمت خود برکنار کند و پمپئو پاسخ داد: مطمئنم که در بخشی از گفت و گوها در مورد متمم ۲۵ صحبت به میان آمده است. اما من هیچ خاطره خاصی از آن ندارم و موضوع جدی نبود که بر سر آن با کسی صحبتی داشته باشد.

پمپئو در ادامه به کمیته توضیح داد که هرگز در این هیات نبوده و ایده برکناری ترامپ براساس متمم ۲۵ را هم خیالی خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha