شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کرمانشاه ظرفیت‌های بزرگی برای حل مشکلات کشور هستند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در حوزه دانش‌بنیان در استان وجود دارد، گفت: این ظرفیت‌ها در صورت شکوفایی علاوه بر رونق اقتصادی در استان می‌توانند برای مجموعه فعالیت‌های کشور در ابعاد مختلف پیشگام و راهگشا باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» روز شنبه و بعد از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رشد ابعاد علمی و پژوهشی کرمانشاه باید همه مجموعه های مرتبط تلاش کنیم تا منسجم تر و به صورت فرآیندی مشکلات و موانع موجود را برداریم چرا که بالندگی این حوزه نیازمند همت و عزم همگانی است.

وی بر رفع مشکلات و موانع شرکت های دانش بنیان برای تحقق شعار سال تاکید کرد و در ادامه گفت: بدنه اقتصادی استان در ابعاد مختلف نیازمند توجه و تلاش فراوان دارد و دانش بنیان ها می‌توانند در این زمینه پیشران باشند چرا که هرچه قدر به سمت کارهای دانش بنیان حرکت کنیم موجب تقویت دیگر ابعاد اقتصادی استان می شود.

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارهای جزیره ای چه در ابعاد علمی و چه صنعتی، ما را به موفقیت نمی رساند، گفت: هرچه قدر مجموعه های هم افزا و همگرا را برای حرکت همه جانبه کرمانشاه فراهم کنیم و همه این مجموعه ها دست به دست هم دهند، احتمال موفقیت بیشتر است.

شرکت‌های دانش‌بنیان‌ کرمانشاه ظرفیت‌های بزرگی برای حل مشکلات کشور هستند

۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فناورانه تا پنجم دی ماه در این نمایشگاه عرضه می‌شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان در روزهای سوم تا پنجم دی ماه برگزار و ۲۳۰ دستاورد پژوهشی و فناورانه استان کرمانشاه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

«سیامک آزادی» با اشاره به اینکه بعد از ۲ سال نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه را به صورت حضوری برگزار می‌کنیم، افزود: دانشگاه ها، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان، ساختارهای فناورانه و دستگاه های اجرایی در ۲۵ غرفه و در یک هزار و ۷۸۰ متر مربع فضا، جدیدترین دستاورهای خود را عرضه می‌کنند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را شبکه‌سازی بین واحدهای فناور، واحدهای صنعتی و همه بازیگران زیست بوم فناوری استان عنوان کرد و در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال به دلیل نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، تمرکز ویژه ای روی شرکت های دانش بنیان قرار گرفت بطوریکه هم اکنون ۷۷ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند و پرونده و مدارک ۴۰ شرکت دیگر برای اخذ رتبه دانش بنیان به معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ارسال شده است.

آزادی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال علاوه بر ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه، برنامه های متعددی مانند نشست های تخصصی، رونمایی از محصولات فناورانه جدید، معرفی و تقدیر از فناوران برتر و بسیاری از برنامه های جانبی دیگر در دستور کار قرار دارد، افزود: در نمایشگاه امسال نگاه ویژه ای به حوزه مشاوره داریم و بنا داریم در روزهای نمایشگاه در حوزه ثبت اختراع، نحوه اخذ رتبه دانش بنیان، بازاریابی، طراحی صنعتی و سایر حوزه ها مشاوره های تخصصی خوبی به مراجعه کنندگان ارائه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha