باقری: قصدی برای ورود به انتخابات ریاست فدراسیون را ندارم

تهران- ایرنا- مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری ابراز امیدواری کرد کاندیداهای ایرانی انتخابات کنفدراسیون آسیا از جمله خودش بتوانند به معنای واقعی منشاء خیر برای وزنه‌برداری آسیا باشند. کوروش باقری همچنین تاکید کرد به هیچ‌عنوان قصدی برای ورود به پروسه انتخابات ریاست فدراسیون را ندارد.

به گزارش ایرنا، انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا درحالی ۴ تا ۶ ژانویه ۲۰۲۳ (۱۴ تا ۱۶ دی) به میزبانی دوحه قطر برگزار می‌شود که فدراسیون وزنه‌برداری ایران ۴ کاندیدا در انتخابات پیش‌رو دارد. سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون برای ۲ پست نایب رییسی و هیئت اجرایی، بهداد سلیمی سرپرست نایب رییسی فدراسیون برای پست کمیته فنی، کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی برای کمیته مربیان و امین نوروزی پزشک فدراسیون برای پست کمیته پزشکی کنفدراسیون آسیا از سوی فدراسیون وزنه‌برداری ایران معرفی شدند.

کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی روز یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا در خصوص دلایل انتخابش برای کاندیداتوری در پست کمیته تحقیقات و مربیان کنفدراسیون آسیا گفت: این تصمیمی است که توسط فدراسیون وزنه‌برداری ایران گرفته شده و من فکر می‌کنم نام شخص مهم است. مهم این است که هر فردی که کاندیدای این پست است، نماینده مربیان ایران باشد. امروز قرعه به‌نام من افتاده و امیدوارم کاندیداهای ایرانی معرفی شده برای حضور در انتخابات پیش‌رو در وهله اول بتوانند آرای لازم را به‌دست آورند و در وهله دوم، به معنانی واقعی منشا خیر برای وزنه‌برداری آسیا باشند.

باقری درحالی به‌عنوان نامزد ایرانی کمیته تحقیقات و مربیان کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا معرفی شده که برای احراز این کرسی باید با ۱۹ رقیب دیگر رقابت کند. او در واکنش به این‌که فدراسیون چه شرایطی برای تصاحب این کرسی فراهم کرده است، افزود: سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی از قبل رایزنی‌هایی در این خصوص انجام داده و ارتباط نزدیکی با مسئولان فدراسیون جهانی برقرار کرده‌اند. قرار بر این است که انشاا... اتفاقات خوبی رخ دهد. فکر می‌کنم حتی اگر به شخصه در این انتخابات رای نیاورم، اتفاق خاصی رخ نداده است. ابتدا باید انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری ایران انجام شود تا شکل واقعی فدراسیون مشخص شود تا بتواند محکم‌تر در چنین عرصه‌هایی گام بردارد. به هر حال این انتخابات هم فرصتی مغتنمی است و امیدوارم بتوانیم رای بیاوریم و منشا خیر باشیم.

فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای پست‌های ریاست و دبیرکلی نامزدی به کنفدراسیون آسیا معرفی نکرده است. باقری در پاسخ به این سوال که آیا برای تصاحب این کرسی‌های هیچ شانسی نداشتیم، گفت: این موضوع به لابی‌های انوشیروانی و سلیمی برمی‌گردد. احتمالا بده بستان‌های نانوشته‌ای بوده که متعاقب آن این اتفاق افتاده است. این سوال را بهتر است انوشیروانی یا سلیمی پاسخ بدهند.

این درحالی است که پیش از این سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون در نشست خبری ۱۰ آبان خود اعلام کرده بود که از حضور حسین رضازاده در انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا حمایت خواهیم کرد. مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در واکنش به نبود نام هم‌تیمی سابق خود در لیست نامزدهای ایرانی در آسیا گفت: حقیقتا اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارم.

مهلت ثبت‌نام از کاندیداهای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری درحالی ۵ دی‌ماه به پایان می‌رسد که تاکنون فقط یک نفری برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده است. باقری در پاسخ به این سوال که آیا قصد ورود به پروسه انتخابات را دارد یا خیر عنوان کرد: خیر. قطعا چنین قصدی را ندارم. از روز اول هم چنین تصمیمی را نداشتم. من با نیت کمک به سجاد انوشیروانی جلو آمدم و سعی می‌کنم حداقل تاثیر مثبتی که دارم را در راه موفقیت او و وزنه‌برداری استفاده کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha