۳ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84979200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندارگیلان:۳۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن حائز شرایط شدند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به ثبت‌نام حدود یکصد هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: از این تعداد ۹۸ هزار نفر تعیین تکلیف شدند که از این میان حدود ۳۰ هزار نفر واجد شرایط شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شورای مسکن استان در رشت افزود: در حال حاضر براساس تعهداتی که مسکن و شهرسازی، کمیته امداد و بهزیستی، محرومیت‌زدایی، قرارگاه سازندگی و بنیاد مسکن انجام می‌دهند ساخت حدود هشت هزار واحد در استان شروع شده است و تاکنون ۶ هزار نفر هزینه اولیه تعیین شده را واریز کرده اند.

استاندار گیلان عنوان کرد : از حدود هشت هزار واحد نهضت ملی مسکنی که در استان در دست ساخت است پیشرفت فیزیکی برخی از این پروژه ها حدود ۶۵ درصد است و تلاش بر آن است که تا پایان۲ سال‌ حداقل به طور متوسط ۵۰ درصد رشد داشته باشیم و قبل از اتمام چهارسال به تعهدات مان عمل کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به محدودیت زمین در استان بر ضرورت تامین آن در مناطق مختلف استان تاکید و تصریح کرد: تاکنون برای ۶ شهر گیلان زمین تامین نشده که این‌مشکل باید به سرعت برطرف شود.

وی اظهارداشت: بر همین اساس، بخشی از این پروژه ها در قالب خودمالکی اجرا می شود و روستائیانی که تمایل دارند در روستای خود مسکن بسازند نیز می توانند از تسهیلات این بخش استفاده کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پایه اقتصاد استان کشاورزی و گردشگری است، تصریح کرد: باید در ساخت و سازها به زیست بوم هر منطقه توجه شده و به آن لطمه ای وارد نشود؛ ضمن اینکه دستگاههای مرتبط در بافت شهری دغدغه مردم را در موضوع مسکن هر چه سریعتر برطرف کنند.

وی در ادامه با اشاره به واحدهای باقی مانده مسکن مهر ادامه داد: واحدهای مسکن مهر که از گذشته ها مانده بود را با وجود همه محدودیت ها ساماندهی کرده و به انجام می رسانیم.

عباسی خاطر نشان کرد: برای اجرای تعهدمان در زمان وعده شده اهتمام داریم و تلاش می کنیم تا مردم ما بویژه جوانان که آینده متعلق به آنهاست، صاحب مسکن و شغل شوند.

استاندار گیلان تصریح کرد: در همین راستا ۸۴ درصد از اشتغال تعهد شده امسال تحقق یافته و تا پایان سال ۱۰۰ درصد تعهد خود را انجام می دهیم.

رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه گفت: تا کنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۴ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن به وسعت ۲۸۴ هکتار تامین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha