خزعلی: اجرای مصوبات حوزه زنان در سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی اولویت دارد

مشهد-ایرنا- معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به دور دوم سفرهای استانی رییس‌جمهور باید نسبت به اجرای مصوبات دور اول سفر در حوزه زنان پیگیرهای لازم صورت گیرد تا کاری بر زمین نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی روز شنبه در جلسه بررسی مصوبات دور اول سفر هیات دولت به خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس با تاکید بر لزوم پیگیری تمام مصوبات سفر در حوزه زنان افزود: طرحی در خصوص بازماندگان از تحصیل با وزارت آموزش و پرورش در حال تهیه است که استان خراسان رضوی هم می‌تواند در اجرای آن دارای اولویت باشد.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: برای به نتیجه رسیدن مصوبات سفر پیگیری های لازم جهت تخصیص اعتبار صورت گرفته است.

یعقوبعلی نظری با اشاره به موضوع ۱۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی افزود: سعی شده از ظرفیت‌های مردمی در این خصوص نیز استفاده شود.

مدیر کل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: در سفر رییس جمهور به این استان ۶ طرح به همراه ۲ متّمم با رقم ۸۰ میلیارد ریال به تصویب رسید.

شیوا خوش نسب افزود: بر همین اساس مبلغ ۳ میلیارد ریال برای تجهیز بند نسوان زندان زنان در مشهد در نظر گرفته شد که در چند روز گذشته تخصیص اعتبار آن صورت پذیرفت.

وی با تاکید بر ورزش به خصوص برای زنان روستایی ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای احداث و تجهیز فضای ورزشی برای روستای برج پایین شهرستان زبرخان در نظر گرفته شده است که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۵۰ میلیارد ریال نیز برای درمان زوجهای نابارور در نظر گرفته شده است که با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) پیگیری می‌شود.

خوش نسب با اشاره به ۱۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان خراسان رضوی اضافه کرد: مبلغ هفت میلیارد ریال نیز برای پیشگیری از آسیب به کودکان بازمانده از تحصیل در نظر گرفته شده است؛ همچنین مبلغ پنج میلیارد ریال نیز برای زنان بهبود یافته از اعتیاد در نظر گرفته شده است.

او گفت: ایجاد ۲ بازارچه دائمی عرضه تولیدات بانوان به مبلغ ۲۰ میلیار ریال و همچنین تجهیز بلوک زایمان شهرستان کاشمر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از دیگر مصوبات این سفر بود.

سید ابراهیم رییسی در هجدهمین سفر استانی خود روز دهم فروردین امسال و در سفری ۲ روزه وارد مشهد شد. در جریان این سفر تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت به نمایندگی از رییس جمهور به همه شهرستانهای خراسان رضوی سفر کردند و از نزدیک مشکلات و مسایل استانی را مورد بررسی قرار دادند.

آخرین پیگیری اخبار مربوط به سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی را می توانید اینجا پیگیری کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha