امدادرسانی هلال‌احمر به ۲۲۰۰ نفر گرفتار در برف و آبگرفتگی طی ۳ روز گذشته

تهران - ایرنا - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به حدود ۲۲۰۰ فرد گرفتار در برف، کولاک و آبگرفتگی طی سه روز گذشته در ۲۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور در تشریح خدمات امدادی ارائه شده در سوانح جوی سه روز گذشته اظهار داشت: از اول دی‌ ماه تا ساعت ۱۷ امروز شنبه سوم دی، ۲۴ استان کشور متاثر از برف و کولاک و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، ۱۴ استان شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان به خدمات امدادی نیازمند بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: ۶۵ تیم عملیاتی شامل ۳۲۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت در ۳۱ منطقه (۲۵ محور، ۲ شهر، ۴ روستا) به متاثران از سوانح جوی امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: با تلاش امدادگران در این مدت به ۲۱۹۷ نفر امدادرسانی شد، ۲۱۲ نفر اسکان اضطراری داده شدند و ۱۶۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی شدند. همچنین از ۱۴ واحد مسکونی، آب تخلیه شد و برخی اقلام زیستی ازجمله نایلون، پتو، برنج و کنسروجات میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha