۴ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84979565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس فتا البرز:  برخی سایت های واسطه ای فروش اجناس کلاهبرداری است

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز از خریداران سایت های مجازی فروش اجناس و کالا خواست، مراقب خرید از سایت های واسطه ای فروش باشند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به گسترش سایت‌های تبلیغات اینترنتی واسطه ای برای خرید و فروش کالاهای مختلف دست دوم، افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری با ترفندهای مختلف می کنند.
وی گفت: با گسترش فضای مجازی عده ای فرصت طلب درشبکه های اجتماعی و برخی سایت ها اقدام به درج آگهی های کاذب برای فروش اجناس خود با هدف کلاهبرداری از مردم می کنند که پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی سایت های متخلف را شناسایی و با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید کالا از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند اقدام به خرید کنند و هنگام پرداخت وجه از درگاه اصلی اقدام به تراکنش نمایند ضمن آنکه از پرداخت بیعانه در هر شرایطی پرهیز شود .

رییس پلیس فتا البرز بیان کرد: کلاهبرداران در برخی مواقع نیز اقدام به عرضه محصولات دست دوم و بی کیفیت می کنند که کاربران را به سمت درگاه های جعلی سوق داده و مبادرت به سرقت اطلاعات بانکی و در نهایت اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز می کنند.

وی یادآورشد: در روش دیگر کلاهبرداران در نقش خریدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده برای واریز مبلغ کالا درخواست اطلاعات کارت بانکی فروشنده (رمز دوم، cvv2 و تاریخ انقضای کارت) را دارند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کلاهبرداران پس از دریافت تمام اطلاعات شماره حساب و کارت بانکی طعمه ها، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد مورد نظر می کنند.

جلیلیان افزود: سواستفاده کنندگان در نقش فروشنده ظاهر شده و پس از تماس خریداران برای خرید کالا، آنان را اغفال و درخواست واریز مبلغی به عنوان بیعانه را دارند و در ادامه علاوه بر اینکه هیچ گونه کالایی رد و بدل نمی شود حتی فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس های فرد خریدارنیست.
وی تاکید کرد: آگهی هایی مانند درخواست مشارکت در سرمایه گذاری، فروش خودرو با قیمت پایین تر از بازار و خرید و فروش عمده کالا ترفند دیگری از کلاهبرداران مجازی است که کاربران باید مراقب باشند.
جلیلیان افزود: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha