۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۱۸
کد خبر: 84979582
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیکر مطهر پنج شهید گمنام وارد فرودگاه قشم شد

قشم - ایرنا - آیین استقبال از پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس امروز یکشنبه (چهارم دیماه ۱۴۰۱) همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان شهرستان مرزی قشم در فرودگاه بین‌المللی این جزیره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آیین استقبال و بدرقه این پنج شهید گمنام دفاع مقدس که در آستانه سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا(س) و با استقبال با شکوه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد، شماری از مدیران شورای اداری و تامین شهرستان مرزی قشم، مدیران سازمان منطقه آزاد، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، جامعه محلی، خانواده های معظم و معزز شهدا، ایثاگران و رزمندگان دفاع مقدس حضور داشتند.

مراسم استقبال و بدرقه از پیکر پاک و مطهر این پنج شهید گمنام دقایقی پیش در فرودگاه بین المللی قشم آغاز و قرار است ابدان مطهر این شهدای والامقام از فرودگاه این جزیره به صورت تشییع دریایی به بندرعباس منتقل شوند.

انجام تشریفات نظامی، نوحه خوانی، سینه زنی و نواختن سنج و دمام، دود کردن اسپند، پاشیدن گل و گلاب بر روی پیکر پاک و نورانی این شهیدان گمنام و بدرقه کنندگان آن از سوی استقبال کنندگان از دیگر زیبایی های این مراسم معنوی است.

حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و بیرق های، سبز، سرخ و مشکی رنگ با عبارت های السلام علیک یا علی بن ابیطالب(ع)، السلام علیک یا فاطمه الزهرا(س)، یا امام حسن مجتبی(ع) و یا اباعبدالله الحسین(ع)، یادآور ارادت شرکت کنندگان حاضر در آیین تشییع به آرمان های نظام اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

جزیره نشینان قشمی امروز یکشنبه (چهارم دی‌ماه ۱۴۰۱) از سرچشمه زلال دریای عاشقی با حضور در فرودگاه بین المللی قشم در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس به‌ روشنی این پیام را منتقل کردند که یاد و نام «شهدای گمنامی» که روی دستان عاشق حافظان و مدافعان دریای پارس و تنگه راهبردی هرمز تشییع و بدرقه می شوند، بسیار نامی‌تر از ما هستند که هنوز در بند نام و نشان مانده ایم و از یاد برده ایم نشان عاشق در بی نشانی و گمنامی است.

طنین نوای آسمانی «یا زهرا(س)» به همراه تلاوت زیارت عاشورا از سوی شرکت کنندگان در این مراسم هنگام تشییع و بدرقه این شهدا، فضای فرودگاه بین المللی قشم را آسمانی و عطرآگین کرده است.

جزیره نشینان قشمی در این آیین معنوی آمده اند تا تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدای گمنام را که وظیفه‌ و ضرورتی انکارناپذیر است را به شایستگی به جای بیاورند همان شهدایی که با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خود گذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند و درعمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کردند و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

مردم و مسئولان جزیره قشم نگین خلیج فارس با این حضور خود به تمامی شهدای گمنام دفاع مقدس ادای احترام کردند و با فریادهای بلند و رسای خود برآنان سلام کردند و گفتند: سلام بر آنهایی که از نفس افتادند تا ما از نفس نیفتیم، قامت درخون کشیدند تا ما قامت خم نکنیم، به خاک افتادند تاما به خاک ذلت نیفتیم، سلام برآنهایی که رفتند تا بمانند، نماندند تا جاودانه بمانند.

در این میان حضور پدران و مادران شهدا، سربازان وظیفه، امدادگران و نجاتگران هلال احمر، تکنسین های اورژانس، بسیجیان، پاسداران سبز پوش انقلاب اسلامی و آحاد مختلف جامعه محلی به ویژه برادران اهل سنت جلوه های از اقتدار، شکوه و وحدت را به این آیین استقبال و بدرقه ابدان پاک و مطهر شهدای اقتدار ایران هدیه کرده است.

این شهدای گمنام در عملیات های بدر و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده اند و از مناطق عملیاتی شرق دجله و شلمچه تفحص شده اند.

قرار است پیکر مطهر این شهدای گمنام بعد از تشییع دریایی از سوی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در شهر درگهان قشم، شهرک پیامبراعظم(ص) بندرعباس، شهرک شهید توحیدی جاسک، حسینیه امام رضا(ع) کردر رضوی میناب به خاک سپرده شوند.

۱۹۶ شهید گمنام دفاع مقدس در ۷۴ نقطه یادمانی استان هرمزگان تدفین شده اند که با حضور پیکر های مطهر این پنج شهید گمنام مجموع شهدای گمنام تدفین شده در استان به ۲۰۱ شهید در ۷۹ نقطه می رسد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha