مه غلیظ تردد خودروها را در گردنه‌های خراسان شمالی کند کرد

بجنورد-ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: مه غلیظ در گردنه‌های استان سبب کاهش دید افقی برای رانندگان، اختلال و کندی تردد خودروها در این مسیرها شده است.

سرهنگ رحمان اسپیدکار روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون رانندگان عبوری از گردنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین و نیز گردنه تنگه ترکمن در مسیر شهرستان راز و جرگلان با مه غلیظ و کاهش دید افقی و اختلال در تردد روبه رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: بارندگی های شب گذشته سبب لغزندگی سطح جاده های استان در مسیرهای مختلف شده است از این رو رانندگان با احتیاط برانند و قوانین راهنمایی و رانندگی را به جد رعایت کنند.

سرهنگ اسپیدکار اظهار کرد: مردم از سفرهای غیرضرور خودداری کنند و در صورت سفر از سالم بودن خودرو به ویژه برف پاک کن اطمینان حاصل کنند تا در سفر با مشکل روبه رو نشوند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: رانندگان عبوری از محورهای کوهستانی استان حتما تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند.

هشدار زرد هواشناسی استان

براساس این گزارش، هواشناسی خراسان شمالی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرده است که بارش ها در استان تداوم دارد و برای امروز و فردا وزش باد، گاهی باد لحظه ای شدید، بارش باران در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و مه و کاهش دما پیش بینی شده است.

فعالیت سامانه بارشی جدید هم از صبح فردا- (دوشنبه) آغاز می شود که بیشتر نقاط استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

این سامانه بارشی تا سه شنبه شب در استان تداوم دارد و براین اساس مردم استان تا صبح چهارشنبه کاهش دمای هوا به میزان سه تا پنج درجه سانتیگراد را تجربه می کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha