۵ دی ۱۴۰۱، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84979973
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا همچنان مورد تاکید است

شهرکرد - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی از کشورها گفت: تاکنون از سویه جدید کرونا دراستان مشاهده نشده است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر کرونا همچنان مورد تاکید است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ارسلان خالدی‌فر افزود: هم‌اکنون شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورها آغاز شده است و برای پیشگیری از این سویه مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها و کادر درمان آمادگی لازم را برای مقابله با این ویروس دارند.

وی افزود:واکسیناسیون، فاصله‌گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک برای مقابله با این ویروس توصیه شده است که همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند تا از پیک احتمالی با کمترین عوارض و بدون مرگ و میر و کاهش مرگ و میر و یا تعداد کم مرگ و میر عبور کنیم.

خالدی‌فر در خصوص کمبود سرم و برخی داروها در ۲ ماه گذشته به صورت سراسری افزود: هم اکنون مشکل دارو و سرم در استان کمتر شده و در معاونت غذا و دارو درصدد رفع این مشکل هستیم.

اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص احتمال شیوع بیماری ویروسی تنفسی

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورها گفت: تمهیدات لازم در خصوص احتمال شیوع بیماری ویروسی تنفسی جدید در استان اتخاذ شده است و مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را در راستای پیشگیری از سویه جدید رعایت کنند.

علی احمدی با اعلام این خبر افزود: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌ بن به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، خانمیرزا، اردل و کوهرنگ،کیار و سامان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا و تداوم پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بروز و اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا و بیماری ویروسی فصلی گفت: در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

احمدی بر افزایش آمادگی کامل برای مقابله وپیشگیری از این ویروس در سطح استان و کشور تاکید کرد و گفت: با رعایت موازین بهداشتی به پیشگیری و طغیان این ویروس کمک خواهد شد.

به گفته وی، در وضعیت فعلی در همه مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه سرپایی آمادگی لازم برای ویزیت بیماران فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای به نسبت پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha