درخشش چهار عضو کانون پرورش کودکان و نوجوانان اردبیل در جشنواره داستان آفرینش

اردبیل - ایرنا - سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزیده شدن چهار عضو این کانون در سومین جشنواره سراسری داستان آفرینش با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی خبر داد.

ملیحه ملک‌زاده فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: سومین جشنواره‌ سراسری داستان آفرینش با موضوع «داستان‌های دیار» با رویکرد ادبیات بومی و اقلیمی و شعار «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در سه گروه سنی نونگاه یعنی بالای ۱۲ سال، نوجوان بالای ۱۵ سال و ارشد بالای ۱۸ سال برگزار شد و ۳۱۹ داستان از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال شده بود.

وی افزود: در مرحله بررسی و انتخاب آثار از سوی چهار نفر از کارشناسان داستان‌نویس و صاحب‌قلم، ۱۳۶ اثر به مرحله‌ دوم و پایانی راه یافته بود و امروز ۴۶ اثر برگزیده آن معرفی شد و در گروه سنی نونگاه آیسین قربانی‌زاد عضو مرکز شماره‌ ۲ کانون اردبیل با داستان «تکلیف درسی»، فرناز دشتی عضو مرکز شماره‌ پنج کانون اردبیل با داستان«فاصله» و در گروه سنی ارشد اسما حسینی‌زاده عضو مرکز شماره‌ چهار کانون اردبیل با اثری به نام «اتاق سفال» و شکیلا تقی‌اوغلی از مرکز شماره‌ ۲ کانون مشگین‌شهر با داستانی به نام «ناری» به دلیل رعایت عناصر داستانی، ایده‌پردازی و نگاه تازه و ویژگی‌های ادبیات داستانی اقلیمی جزو برگزیدگان جشنواره معرفی شدند.

ملک زاده اظهار کرد: فراخوان جشنواره از سوی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ همزمان با سالروز تولد هوشنگ مرادی‌کرمانی نویسنده نامدار ایران منتشر شده بود.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در شهرستان‌ها شعبه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha