استاندار خراسان رضوی: صنایع به دنبال روشهای جدید جذب سرمایه‌ باشند

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری در کشور ما حضور دارند و صنایع برای تامین نیازهای مالی خود باید به دنبال روشهای جدید شناسایی و جذب این سرمایه گذاران باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه و در بازدید از چند واحد صنعتی تولید روغن، نفت و پالایش در شهرک صنعتی کاویان و جاده فریمان افزود: یکی از نقش‌های دولت، ایجاد حلقه واسط بین تولید کنندگان و صنایع و سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: متاسفانه نگاه به سرمایه گذاران مناسب نیست و این در حالی است که آنها با تزریق سرمایه خود می‌توانند شرکت ها را مورد حمایت خود قرار دهند تا برنامه‌های در دست اقدام تسریع شود و سپس هر ۲ بخش به سود مناسب خود دست پیدا کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: داشتن نقشه راهبردی اقتصادی می تواند مسیر راه را نشان دهد و با تغییر دولت ها ، باز هم مسیری که باید پیموده شود برای همگان مشخص و معین باشد.

نظری افزود: موضوع صادرات بسیار مهم است و در این ارتباط محصولات پتروشیمی استان با توجه به بازار هدف و با توجه به موقعیت خوبی که استان خراسان رضوی در همجواری با کشورهای همسایه دارد بسیار تاثیرگذار هستند.

او اضافه کرد: فرایند پاسخگویی به برخی از پرونده هایی که برای تایید استاندارد و تشکیل پرونده به تهران ارجاع داده می شود بسیار طولانی است و لازم است تا راهکاری برای به سرانجام رساندن آنها پیدا شود و در این موضوع، مدیران دستگاههای مربوطه همچون گذشته که در این موارد ورود می کردند موظف به پیگیری برای به نتیجه رساندن پرونده ها هستند.

استاندار خراسان رضوی گفت:باید راهکاری برای ارتباط مناسب سامانه های بین دستگاهی فراهم شود تا کالای تولید شده در کمترین زمان ممکن مجوز لازم برای توزیع در بازار و یا صادرات بر اساس استانداردهای لازم را به دست آورد زیرا معطل ماندن کالای تولید شده در انبار منجر به ضرر برای تولید کننده و از دست دادن خریدار بین المللی می شود.

ایجاد صندوق های سرمایه گذاری شخصی در خراسان رضوی در حال بررسی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی هم در این بازدید گفت: نقشه راهبردی برای حفظ وضع موجود با نگاه به توسعه صنایع استان تهیه شده است و در این مسیر باید به اطلس اقتصادی استان با نگاه تخصصی دست پیدا کنیم.

ابوالفضل چمندی افزود: باید راهکاری برای جمع آوری پولهای خردی که در دست مردم است اندیشیده شود تا قابلیت استفاده و ایجاد حرکتی در صنایع را داشته باشد و به همین منظور نشست هایی برای ایجاد صندوق های سرمایه گذاری شخصی در استان خراسان رضوی در دست برنامه ریزی است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی از حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی استفاده کرده اند.

معاون استاندار با اشاره به اهمیت و توانایی استان در حوزه محصولات پتروشیمی گفت: استان خراسان رضوی می‌تواند با توجه به سرمایه‌های موجود به یک عسلویه کوچک در شرق کشور تبدیل شود.

استاندار خراسان رضوی امروز و در برنامه یکشنبه های اقتصادی خود از چند واحد صنعتی تولید روغن، نفت و پالایش در شهرک صنعتی کاویان و جاده فریمان دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و فعالیت آنها قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha