عطر لاله‌های زهرایی در هوای بجنورد پیچید

بجنورد- ایرنا- لاله های زهرایی، همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) عصرامروز(دوشنبه) وارد شهر بجنورد شدند و مورد استقبال مردم شهید پرور مرکز خراسان شمالی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، هوا ابری و دل مردم شهید پرور بجنورد همچون آسمان شهرشان بارانی است، مردمی که هر بار مهمانی از بهشت دارند سنگ تمام می گذارند.

آیین استقبال از ۶ پرستوی گمنام امروز از ساعت ۱۵ در میدان آزادگان شهرستان بجنورد آغاز شد اما مردم این خطه ساعت‌ها قبل در این مکان گرد هم آمدند تا ارادت خود را به شهدا و جاویدالاثران ثابت کنند.

هنوز هم مادران در نقش اول این حماسه ظاهر می شوند، بساط اسپند برپاست، اشک ها و صدای الله اکبر و لااله الا الله در هم آمیخته است و پرواز این بار بر روی زمین تجربه می شود.

امروز مرد و زن، پیر و جوان و حتی کودکان خردسال نیز به استقبال شهدا آمدند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبک بالان عاشق که جانانه در راه دفاع از میهن با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانشان، سبب سربلندی این کشور شدند با تمام وجود در آغوش بگیرند.

در این آیین با استقبال با شکوه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد، شماری از مسوولان و مدیران استانی و شهرستانی، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، جامعه محلی، خانواده های معظم و معزز شهدا، ایثاگران و رزمندگان دفاع مقدس حضور دارند.

براساس برنامه قرار است مراسم "شبی با ستاره‌ها" با هدف تجدید عهد و پیمان با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع این شهر برگزار شود.

مراسم استقبال و وداع در شهرستان های خراسان شمالی

بر اساس برنامه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، این استان از ۲۹ آذرماه میزبان این لاله های سرخ بودند که مراسم استقبال در هر شهرستان ساعت ۱۵ و مراسم وداع بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع آن شهرستان برگزار شد.

این آیین ابتدا در شهرستان فاروج، شیروان، اسفراین، جاجرم، گرمه، رازو جرگلان، مانه و سملقان و در نهایت امروز در مرکز استان برگزار شد.

براساس برنامه‌ریزی های انجام شده؛ سه شنبه (۶ دیماه) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) چهار شهید گمنام در مرکز استان و ۲ شهید در شهرستان مانه و سملقان تدفین خواهند شد.

شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کل، پتروشیمی بجنورد، در ستاد فرماندهی فراجای مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان تدفین خواهند شد.

همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری ۶ شهید گمنام دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) (۶ دیماه) خواهد بود.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد و در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha