۴ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84980116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ برنامه بهینه سازی رونق کشاورزی ایلام در دست انجام است

ایلام - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۹ فعالیت بهره وری بهینه از ظرفیت های کشاورزی در دستور کار این سازمان است که از این ۹ اقدام می توان به خاک ورزی، افزایش گلخانه ها، آموزش ترویج، باغبانی و افزایش ضریب مکانیزاسیون اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آذرنوش عموزاده روز یکشنبه در جلسه علمی - تخصصی بررسی موانع و راهکارهای افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برنامه ریزی برای افزایش صادرات محصولات مازاد و ارائه مجوزهای صدور محصول به کشاورزان است و بهره برداران نیز بر اساس این مجوزها محصولات خود را تولید می کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین نکات در تولید محصولات کشاورزی، شناسایی بازارهای فروش قبل از تولید است تا علاوه بر تولید یک محصول مطابق استانداردها، شناسایی و مازاد تولید نیز کنترل می شود.

رییس جهاد کشاورزی ایلام با بیان اینکه حوزه کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری و صرف هزینه است، خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام و راکد این بخش از جمله سامانه گرمسیری و ایستگاه های پمپاژ آب شد.

عموزاده ادامه داد: حمایت از کشاورزان باعث افزایش تولید، ثبات قیمت، افزایش بهره وری و صادرات بیشتر شده و بدین منظور وجود بازار فروش، سردخانه، خرید و اعلام نرخ تضمینی محصولات استراتژیک و اعتبارات نیاز است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه در صادرات محصولات مختلف از جمله کشاورزی مشکل داریم، تاکید کرد: برخی از قوانین و بروکراسی های اداری مانع صادارات می شوند و نیازمند اصلاح ساختار هستند.

رضا محمدرحیمی افزود: باید بین گمرک، صمت و جهاد کشاورزی برای صدور محصولات کشاورزی هماهنگی بیشتری صورت بگیرد ، ضعف اطلاعات و موازی کاری های دستگاه ها باعث بروز موانعی بر سر راه صادارات محصول می شود.

وی ادامه داد: اقلام تولیدی باید دارای قابلیت صادرات جهانی و مطابق استانداردهای بین المللی باشند و قیمت گذاری ها قابل رقابت در بازارهای جهانی تعیین شود.

مشاور استاندار و مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری ایلام هم گفت: خلافیت، نوآوری، استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و حمایت از اتحادیه های تاثیرگذار از نیازهای مهم حوزه کشاورزی است، چراکه در سال های اخیر جمعیت کشاورزان و بهره برداران حوزه کشاورزی کاهش یافته است.

امیرحسین بهرامی اظهار داشت: توسعه زیرساخت های کشاورزی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکمیل زنجبره تولید و استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸، افزایش گلخانه ها و توسعه تعاونی های کشاورزی به رونق کشاورزی در استان کمک می کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست که با حضور بازرس کل استان برگزار شد، اعضای گروه بازرسی کشاورزی استان مشخص شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha