۴ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۴۳
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84980271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، پ ک ک را مسوول ناآرامی های فرانسه خواند

تهران – ایرنا – ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری و مشاور سیاست خارجی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه ناآرامی های خیابانی در پاریس را که در پی کشته شدن سه فرد مرتبط با سازمان پ ک ک به راه افتاده است، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا از روزنامه حریت دیلی نیوز، کالین در اشاره ای آشکار به یگان های مدافع خلق گفت: این پ ک ک در فرانسه است. همان سازمان تروریستی که در سوریه مورد حمایت قرار می دهید.

وی افزود: همان پ ک کایی که هزاران ترک، کرد و نیروهای امنیتی را طی ۴۰ سال گذشته به کشتن داده است. اکنون آنها خیابان های پاریس را به آتش می کشند. آیا همچنان ساکت خواهید ماند؟

اعتراض های خیابانی در پاریس پس از آن آغاز شد که یک فرد مسلح سفیدپوست فرانسوی در یک مرکز فرهنگی به روی مردم آتش گشود و منجر به کشته شدن سه نفر شد.

هزاران معترض از جمله حامیان پ ک ک در اعتراض به این مساله در مرکز پاریس تجمع کردند.

پس از شروع درگیری ها، پلیس برای متفرق کردن معترضان به طرف آنها گاز اشک آور شلیک کرد. دستکم چهار خودرو واژگون شد و یک خودرو به آتش کشیده شد.

بیش از یک هزار نفر نیز تظاهرات مشابهی را در شهر بندری مارسی در جنوب فرانسه برپا کردند که در نهایت به درگیری میان معترضان و ماموران پلیس منتهی شد و دستکم دو خودروی پلیس نیز در آتش سوخت.

یک منبع مطلع به خبرگزاری فرانسه گفت که فرد مسلح اعتراف کرد که نژادپرست است.

دادستان های این پرونده گفتند که مظنون سفیدپوست به دلایل جسمانی از حبس خارج و به یک مرکز روانپزشکی پلیس انتقال داده شد.

فرد مظنون که از سابقه خشونت نژادپرستانه برخوردار است، ابتدا مرکز فرهنگی را هدف قرار داد و سپس وارد سالن آرایشگری و در آنجا بازداشت شد.

هنوز علت و انگیزه عامل این حمله مشخص نشده، اما گزارش‌ها حاکی است که مظنون تبعه فرانسه بوده و پلیس وی را به جرم اقدام به قتل دستگیر کرده است.
شاهدان این حادثه از شنیده شدن صدای شلیک هفت یا هشت گلوله سخن گفتند و پلیس حال دو مجروح را وخیم گزارش کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha