۴ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84980367
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص بودجه بی‌سابقه برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری

تهران-ایرنا-کابینه جدید رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو بودجه هنگفت ۸ میلیارد شِکِل را برای توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، کابینه بنیامین نتانیاهو بودجه هنگفتی را برای توسعه شهرک‌سازی برای صهیونیست‌ها در کرانه باختری اختصاص داده است.

روزنامه عبری زبان «اسرائیل الیوم» در این باره گزارش داد که دولت جدید بنیامین نتانیاهو در چارچوب توافقات صورت گرفته با احزاب حاضر در ائتلاف دولتی، تصمیم به سرمایه‌گذاری حدود ۸ میلیارد شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) برای توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری گرفته است.

اسرائیل الیوم در ادامه نوشت: «اختصاص چنین مبلغ هنگفتی بی‌سابقه است. قرار بر این شده که این بودجه از اموال و دارایی‌های ائتلاف دولتی اختصاص داده نشود، بلکه وزارت دارایی این مبلغ را به عنوان بودجه در اختیار وزارت حمل و نقل قرار دهد».

مسئله توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در دولت جدید رژیم صهیونیستی قرار است مستقیما به «بزالل اسموتریچ» عضو تندرو کنست واگذار شود.

این در حالی است که سازمان ملل متحد و شورای امنیت پیش تر در قطعنامه‌هایی جداگانه، هرگونه ساخت و ساز در مناطق اشغالی فلسطینی را غیر قانونی اعلام کردند.

بنابر اعلام نهادهای فلسطینی حدود ۶۶۶ هزار شهرک نشین در ۱۴۵ شهرک بزرگ و ۱۴۰ مجتمع مسکونی در کرانه باختری و از جمله قدس شرقی ساکن هستند.

یک مقام در کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت که رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی (۲۰۲۲) تاکنون حدود یک هزار منزل مسکونی و سازه متعلق به فلسطینیان را در کرانه باختری و قدس اشغالی تخریب کرده است.

امیر داود مسؤول کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای به خبرنگار سانا، گفت: سال ۲۰۲۲ برای فلسطینیان بسیار سخت بود زیرا رژیم اشغالگر ۸۵۰ خانه و تأسیسات تجاری، صنعتی و کشاورزی را در کرانه باختری رود اردن تخریب کرد و باعث آواره شدن صدها خانواده یا محروم کردن آنها از منابع امرار معاش شد.

وی افزود: عملیات تخریب همه محله‌ها در منطقه مسافر یطا در جنوب الخلیل و روستاهای دره اردن، نابلس و سلفیت را شامل می‌شود.

مسؤول کمیته مقاومت در برابر شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی اضافه کرد، اشغالگران همچنین هشدار تخریب یک هزار و ۱۵۰ خانه در کرانه باختری را صادر کردند.

داود همچنین گفت که در قدس اشغالی و در راستای نقشه‌های رژیم اشغالگر برای یهودی سازی این شهر نیز بولدوزرهای اشغالگران ۲۱۱ منزل مسکونی و سازه متعلق به فلسطینیان را در شهرک‌های سلوان، عیسویه و بیت حنینا تخریب کردند.

وی در پایان گفت که رژیم اشغالگر ۲۲ هزار منزل مسکونی متعلق به فلسطینیان را در قدس اشغالی تهدید به تخریب کردند و این به معنای تخریب یک سوم منازل این شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha