سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر ابزار اعمال فشار علیه کشورمان هستند

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری در دنیا، ابزاری برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حیدر آسیابی یکشنبه شب در جلسه پیش‌نشست پنجمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع "تبیین دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون حقوق بشر در قوه قضاییه" در محل جامعه‌المصطفی‌العالمیه مرکز گلستان اظهارداشت: قدمت سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشری به کمتر از دو قرن می‌رسد، در حالی که اسلام هزار و ۴۰۰ سال پیش مباحث حقوق بشری و حفظ کرامت انسان‌ها را مطرح کرده بود.

وی بیان کرد: کمتر از دو قرن قبل، وقتی در اروپا بیماران روانی را علاوه بر مجازات به بهانه بیرون راندن ارواح شیطانی شکنجه می‌کردند، در اسلام علاوه بر رعایت حقوق این افراد از آنان به عنوان حبیبان الهی یاد می شد و مسوولیت کیفری نداشتند و حتی اسلام در همان دوران، در خصوص حقوق کودکان هم فقدان مسوولیت کیفری برای آنان در نظر گرفته بود.

آسیایی خاطرنشان کرد: با ظهور اسلام حقوق بشر به مرحله تکامل رسید و این مدل حقوق بشر در واقع کامل‌ترین و جامع‌ترین مدل آن است که بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این حقوق بشر بر پایه‌های متقن و عقلانی استوار است.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: حقوق بشری که پیش از اروپایی‌ها در کشورهای اسلامی به صورت درست اجرا و انجام می‌شد، متاسفانه امروز لباس غربی بر تن کرده و آنان این مدل حقوق بشری را به خود ما ارائه می‌دهند، که البته در اکثر موارد به صورت غلط و تحریف شده تنظیم و اعمال می‌شود.

سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشر ابزار اعمال فشار علیه کشورمان هستند

آسیابی با اشاره به این که مسائل هسته‌ای و حقوق بشر، آن چیزی نیست که آمریکا به عنوان مشکل با کشورمان مطرح می‌کند، افزود: مشکل اصلی این است که امروز جمهوری اسلامی به پرچمدار مبارزه با استکبار در منطقه و جهان تبدیل شده و در واقع آمریکا با تفکر و ایدئولوژی اسلامی و قدرت جهانی جمهوری اسلامی مشکل دارد و حقوق بشر و هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

وی با اشاره به این که داعش جنگ نیابتی آمریکا و غرب علیه اسلام به راه انداخت و این در واقع همان حقوق بشر کذایی آمریکا است، یادآور شد: ما در دکترین دفاعی خود مطابق حکم خدا و قرآن درست عمل کردیم و حمایت ما از کشورهای مظلوم نیز توصیه قرآن است و همین مسائل باعث شده که دشمن از توان دفاعی ایران می‌ترسد.

آسیایی همچنین با اشاره به سالروز شهادت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و همراهانش، تصریح کرد: رییس جمهور سابق آمریکا دستور ترور سردار سلیمانی را در سفر رسمی به عراق را صادر کرد که این نشان از نقض آشکار حقوق بشر است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقوله حقوق بشر، جمهوری اسلامی در مقابل مدعیان جنایتکار غربی، طلبکار و مطالبه‌گر است.

رییس کل دادگستری گلستان با بیان این که تقویت دیپلماسی قضایی از رویکردهای جدی در دوره تحول قضایی و از تاکیدات رییس دستگاه قضا است به منظور پیگیری حقوقی قضایای بین‌المللی است، گفت: معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اخیرا اقدامات موثری در این خصوص داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha