رقابت ۱۷ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای غرب کشور در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر غرب کشور به میزبانی شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: این جشنواره بعد از هفت سال وقفه با حضور ۱۷ اثر نمایشی و همراهی ۲۲۹ هنرمند از هفتم دی ماه در تالار انتظار شهر کرمانشاه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ «علی صفدری» روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری این رویداد فرهنگی، افزود: مراسم افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای در روز چهارشنبه هفتم دیماه در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر واقع در میدان آزادگان مجتمع فرهنگی و هنری انتظار راس ساعت ۹/۳۰ صبح برگزار می شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، ایلام، همدان، خوزستان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه گفت: اجرای این گروه‌ها از روز چهارشنبه (هفتم دی) آغاز شده و تا روز جمعه (۹ دی) ادامه خواهد داشت و اختتامیه آن نیز ۱۰ دی ماه با حضور چهره های هنری و مسئولان و اصحاب رسانه در محل تالار انتظار برگزار می شود.

صفدری هزینه برگزاری این جشنواره را حدود ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخش اصلی این اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده و بخشی نیز توسط استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ گروه نمایشی ثبت شده، پنج آموزشگاه تئاتر و یک موسسه تک منظوره در حوزه تئاتر در سطح استان فعالیت دارند، توضیح داد: از نظر سالن های نمایش هم ظرفیت قابل قبولی در کرمانشاه به نسبت سایر استانهای کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا؛ هنرمندان سایر استان‌های کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور در استان‌های بوشهر، مازندران و فارس به عنوان دیگر میزبانان جشنواره منطقه‌ای تئاتر برای راه‌یابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

پیش از این کوروش زارعی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در گفت‌وگو با ایرنا از آغاز به کار مجدد جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر فجر به منظور انتخاب برترین آثار استانی برای حضور در این رویداد خبر داده بود.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی همزمان با ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha