شرکت بیش از ۱۰ هزار داوطلب در پویش نذر خون فاطمی(س) خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- سرپرست واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: امسال در پویش نذر خون فاطمی(س) ۱۰ هزار و ۴۴۵ داوطلب اهدای خون به مراکز و پایگاه های این استان مراجعه کردند.

دکتر محمد شریف ‌الحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پویش نذر خون فاطمی(س) از ۱۷ آذرماه امسال در خراسان رضوی آغاز شده است و تا ۶ دی ماه سال جاری به مدت ۲۰ روز ادامه دارد که از آغاز این پویش تا دیروز چهارم دی ماه از این تعداد مراجعه کننده، هفت هزار و ۸۵۶ داوطلب موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد داوطلبی که موفق به اهدای خون شدند هزار و ۳۹ نفر اهداکننده بار اولی، ۲ هزار و ۲۸۲ نفر اهدا کننده با سابقه و چهار هزار و ۵۳۵ نفر اهداکننده مستمر بودند.

مسوول روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: از این تعداد اهداکننده خون، هفت هزار و ۴۴۷ نفر مرد و بقیه زن هستند.

شریف ‌الحسینی با اشاره به این که فردا همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) آخرین روز از پویش نذر خون فاطمی(س) است افزود: به این مناسبت جایگاهی ویژه برای اهدای خون بانوان در طبقه اول پایگاه مرکزی امام رضا(ع) اختصاص یافته است.

وی با بیان این که زنان نسبت به مردان در اهدای خون مشارکت کمتری دارند ادامه داد: از تمامی بانوان استان خراسان رضوی دعوت می‌شود با پیوستن به پویش "نذر خون فاطمی" و اهدای خون و همچنین ترویج این فرهنگ نجات بخش در بین اعضای خانواده، دوستان و همکاران خود، آغازگر معروفی پسندیده و سنتی حسنه در احیای جان بیماران در سطح جامعه و محقق کننده شعار هر خانه یک پایگاه اهدای خون باشند.

این مسوول با بیان این که در روز شهادت حضرت فاطمه (س) پایگاه اهدای خون مرکزی امام رضا (ع) در مشهد فعال است گفت: زائران و مجاوران برای مشارکت در این پویش و ادای نذر خون خود می‌توانند در نوبت صبح از ساعت ٠٨:٣٠ تا ١٣ به پایگاه مرکزی اهدای خون امام رضا (ع) واقع در حدفاصل میدان شریعتی و چهارراه دکترا، رو به روی خیابان کفایی مراجعه کنند.

اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۲ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

از ۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون که پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند، ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha