۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84981058
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش عزای فاطمی شد

۵ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۵
کد خبر: 84981058
حرم مطهر رضوی سیاه‌پوش عزای فاطمی شد

مشهد- ایرنا- حرم مطهر رضوی همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) سیاه پوش و آماده پذیرایی از عزاداران فاطمی و استقبال از شهدای گمنام دفاع مقدس شده است.

به گزارش ایرنا، فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع خواهد شد. در این راستا سه کتیبه بزرگ مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) به متراژ ۲۵۸ مترمربع در بالای ایوان صحن‌های آزادی، جمهوری و گوهرشاد نصب و با حال و هوای ماتم و عزای این ایام هماهنگ شده است.

همچنین کتیبه‌های دیواری مشکی در متراژ ۳۴۵ مترمربع در گوشه و کنار بست‌ها و صحن‌های مختلف از انقلاب، آزادی و پیامبر اعظم (ص) تا قدس، غدیر و کوثر به چشم می‌خورد. در مجموع ۹۰ مترمربع کتیبه پارچه‌ای مشکی نیز در دور تا دور مکان‌های مرتفع از جمله نقاره‌خانه، ساعت صحن آزادی، گلدسته صحن انقلاب و سقاخانه‌ها قابل مشاهده است.

نصب ۱۰ مترمربع کتیبه روی سردرهای ورودی در صحن‌های آزادی، جمهوری و گوهرشاد و بست شیخ بهایی، مزین به اشعار و عبارت‌های مذهبی از دیگر اقدامات انجام شده برای سیاه‌پوشی بارگاه ملکوتی رضوی در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) است.

پرچمهای مشکی در برخی نقاط حرم مطهر رضوی از جمله صحن پیامبر اعظم (ص)، بست‌های شیخ طوسی، طبرسی و نواب صفوی نصب شده و همچنین دور تا دور ستونهای صحن پیامبر اعظم (ص) حرم رضوی نصب شده است.

شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) طبق بعضی روایات ۷۵ روز پس از رحلت پیامبر(ص) و طبق بعضی روایات نیز ۹۵ روز پس از رحلت آن حضرت بوده است.

بر همین اساس طبق روایات نخست روز ۱۳ جمادی الاول و طبق روایات دوم، سوم جمادی الثانی به عنوان تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) عنوان شده است و عزاداریهای طبق روایت ۷۵ روز به عنوان دهه اول فاطمیه و طبق روایت ۹۵ روز، دهه دوم فاطمیه نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha