دبیر کل کتابخانه‌های عمومی کشور: جایگاه زن از منظر اسلام عمیق و کامل است

مشهد- ایرنا- دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: اسلام به عنوان دین کامل و پیشرو از نگاهی عمیق و گسترده نسبت به جایگاه و مساله زن برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی رمضانی روز دوشنبه در مراسم "خطابه ای برای تبیین" در مشهد افزود: امروز آنچنان که باید به جایگاه و ارزش یگانه بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخته نشده است و تبیین درست رابطه میان این بانو با پدرشان حضرت محمد(ص) و همسرشان حضرت علی(ع) و فرزندان ایشان ضروری است.

وی با بیان اینکه اسلام سلامت بشر را تضمین می کند، بیان کرد: رفع مشکلات و جلوگیری از بروز بسیاری از معضلات در گرو تبیین صحیح منظومه فکری اهل بیت(ع) است، اسلام سلامت بشر را تضمین می کند.

وی اضافه کرد: اگر دچار اشتباه و لغزش شویم تنها به واسطه عدم تبیین صحیح منظومه فکری اهل بیت (ع) است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: خطبه "فدکیه" حضرت فاطمه (س) از بیان فصیح، رسا، شیوا، شفافیت، صراحت و مفهوم خاصی برخوردار است و هیچگاه از انصاف تعادل بیان و کلام خارج نمی‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: مراسم امروز نیز برای بیان و فهم دقیق خطبه فدکیه است که کمتر به آن توجه شده است، خوانش این کلمات ضمن ادای دین به ساحت حضرت فاطمه زهرا (س) منجر به شناخت بیشتر از مفاهیم دینی می‌شود.

در ادامه مدیران کل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه و لرستان به خوانش فرازهایی از خطبه فدکیه پرداختند.

این مراسم به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مدیران کل اداره کتابخانه های عمومی استانهای آذربایجان غربی، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمانشاه و لرستان و به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha