انتشار کتابی در مورد قوانین و ضوابط اجرایی فناوری و نوآوری توسط وزارت علوم

تهران- ایرنا- کتاب «قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی حوزه فناوری و نوآوری» توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم تدوین و منتشر شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و در راستای هدایت پژوهش ها و توسعه فناوری های نیاز محور تشکیل شد و یکی از نهادهای مهم در راهبری، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی حوزه فناوری و نوآوری در کشور است.

این معاونت برای آشنایی با اصول، ضوابط و مقررات حاکم بر این حوزه، کتابی را با عنوان قوانین، آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و ضوابط اجرایی حوزه فناوری و نوآوری گرداوری و چاپ کرده است.

کتاب یادشده که در سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری (ششم آذر) از آن رونمایی شد، مجموعه قوانین، مقررات، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و اصول و ضوابط مصوبی است که تکلیف یا مسئولیتی را برعهده معاونت فناوری و نوآوری قرار داده است.

این کتاب که به صورت دوره ای بروزرسانی می شود؛ از دو بخش تشکیل شده بخش اول، شامل قوانین و سیاست ها و بخش دوم شامل آیین نامه ها، اساسنامه ها، دستورالمعل ها، طرح و ضوابط اجرایی است.

از مهمترین بخش های این کتاب می توان به قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان، آیین نامه تاسیس و راه انداری پارک های علم و فناوری، آیین نامه اجرایی برنامه ملی گرنت فناوری و همچنین آیین نامه طرح دستیار فناوری اشاره کرد.

این مجموعه می‌تواند راهنما و چراغ ‌راهی برای بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری باشد تا به فراخور نیاز خود از آن بهره‌مند شوند. علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند به وبگاه دفتر سیاست گذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری و نوآوری مراجعه و فایل پی دی اف کتاب را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha