ثبت ۱۷۵ کشته در سوانح رانندگی درون شهری استان کرمان

کرمان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان شمار کل تصادفات درون شهری این استان را طی ۹ ماه اخیر بیش از ۹ هزار مورد برشمرد و تاکید کرد که ۱۷۵ هموطن در این سوانح جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۶۴ فقره تصادف از ۹ هزار و ۲۳۵ تصادف رخ داده در معابر شهری این استان طی ۹ ماه گذشته منجر به فوت عابران خیابان ها یا سرنشینان خودروها شده است.

به گفته وی در این مدت ۲ هزار و ۴۷۶ فقره از این تصادفات منجر به خسارت شده است.
سرهنگ خوشوقت بیان کرد: ۵۹۵ فقره تصادف جرحی طی ۹ ماه گذشته در معابر شهری کرمان بیانگر بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی است که جا دارد رسانه ها در این راستا تلاش کنند.
شهر کرمان سردمدار آمار تصادفات

وی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات درون شهری مربوط به شهر کرمان است گفت: ۵۰ درصد تصادفات ۹ ماهه گذشته امسال این استان مربوط به شهر کرمان است.
سرهنگ خوشوقت ادامه داد: شهرستان های سیرجان، قلعه گنج، بم و رفسنجان نیز از نظر آمار تصادفات در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
وی ۳۲ درصد دلایل تصادفات رخ داده در استان کرمان را بی توجهی رانندگان به جلو عنوان کرد و گفت: بخشی از این بی توجهی به دلیل استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان اظهار داشت: ۴۰ درصد آمار افراد فوت شده در تصادفات درون شهری این استان را موتورسیکلت سواران و ۳۵ درصد را عابران پیاده به خود اختصاص داده اند.
خوشوقت با تاکید بر اینکه ایمن نبودن معابر و مرکب ها به نوعی برخی از دلایل رخداد حوادث هستند گفت: اما بخشی از دلایل نیز به فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بر می گردد که باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

رشد ۱۵ درصدی آمار برخورد با تخلفات در کرمان
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان یکی از وظایف پلیس را برخورد با تخلفات حادثه ساز عنوان و تصریح کرد: آمار برخورد با اینگونه تخلفات در این استان طی ۹ ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
سرهنگ خوشوقت به نصب ۱۰ دوربین پلاک خوان برای ثبت سرعت غیرمجاز خودروها در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این دوربین ها با حمایت و کمک شورای ترافیک، معاونت عمرانی استانداری، پلیس و شهرداری تهیه شده است.

نیاز بالا به دوربین

وی اظهارداشت: ۲۶ دوربین دیگر بزودی به آمار دوربین های پلاک خوان کرمان اضافه می شود و این در حالی است که نیاز این شهر به دوربین های پلاک خوان حداقل ۱۰۰ مورد است.
سرهنگ خوشوقت همچنین با تشریح اقدامات پلیس راهور در کرمان اظهار داشت: ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار خدمت در ۹ ماهه گذشته سال جاری توسط پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان به اهالی این استان ارائه داده است.
وی گفت: به طور متوسط در هر شبانه روز حدود سه هزار خودرو در معابر شهر کرمان اعمال قانون می شوند.
ضعف در آموزشگاه های رانندگی ویژه
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمان همچنین افزود: این استان در زمینه وجود آموزشگاه های رانندگی پایه یک و ویژه ضعف دارد.
وی افزود: مجوز احداث سه آموزشگاه ویژه در شهرستان های صنعتی استان کرمان از جمله سیرجان، رفسنجان، کرمان اخذ شده و بزودی این آموزشگاه ها در این شهرستان ها راه اندازی می شوند.
سرهنگ خوشوقت اظهار داشت: همچنین بزودی مجوز احداث یک آموزشگاه ویژه رانندگی در جنوب کرمان اخذ خواهد شد.
کدام خودروها اسقاط می شوند؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انجام تعویض پلاک در هنگام خرید و فروش خودرو اشاره کرد و گفت: همچنین افراد در زمان خرید خودرو به شماره موتور، شاسی و اتاق خودرو توجه داشته باشند زیرا در صورت مغایرت این شماره ها پلیس از ارائه خدمات به آنها معذور است و این خودروها طبق قانون اسقاط می شوند.
امکانات راهور در دهه مقاومت

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تمام امکانات پلیس طی دهه مقاومت در راستای خدمت به زائران و برگزاری برنامه های این دهه گسیل خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه کمک به برگزاری سالگرد و خدمت به زائران سردار دل ها را تکلیف خودمان می دانیم گفت: اعمال محدودیت های ترافیکی به دلیل برگزاری بهتر برنامه ها در این دهه است.
وی به برگزاری کلاس های استانداردسازی رفتار پلیس راهور در کرمان نیز اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha