حدود ۱۶۸ هزار بیمار در خراسان رضوی بوسیله اورژانس امدادرسانی شدند

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۶۷ هزار و ۹۳۶ بیمار از ابتدای امسال تاکنون توسط اورژانس ۱۱۵ در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی امدادرسانی شدند.

دکتر علی یزدانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۲۷۰ نفر از طریق اورژانس به بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل و ۶۵ هزار و ۶۶۶ نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی ادامه داد: طی این مدت بیش از ۲۰۸ هزار و ۹۶۶ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی انجام شده است که بیشترین ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌های داخلی، تصادفات و مشکلات قلبی و ریوی است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از کل ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی، ۹۵ درصد توسط آمبولانس‌های شهری و پنج درصد توسط آمبولانس‌های جاده‌ای انجام شده است.

دکتر یزدانی افزود: حدود ۱۸ درصد از ماموریت‌های اعزامی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کذب بوده و منجر به لغو ماموریت شده است.

وی با بیان اینکه هزار و ۲۰۰ نیرو در مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند، ادامه داد: اکنون میانگین زمان رسیدن کادر اورژانس این دانشگاه بر بالین بیمار در محدوده شهری حدود ۱۳ دقیقه و در محدوده جاده ها قریب به ۱۵ دقیقه است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: پرهیز از تماس غیر ضروری با اورژانس ۱۱۵ ضروری است تا خدمات به بیماران مشمول فوریت‌های پزشکی ارائه شوند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۰ پایگاه عملیاتی شامل ۹۸ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha