زندگی حضرت زهرا(س) سرشار از درس‌های فراوان در دفاع از ولایت است

تهران-ایرنا-نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از زهرای مرضیه به‌عنوان الگو و اسوه برای انسان کامل یاد کرد و زندگی آن حضرت را سرشار از درس‌های فراوان در دفاع از ولایت دانست.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اشاره به آیه ۳۳ سوره فصلت، حضرت فاطمه (س) را مصداق بارز این کلام الهی عنوان و از آن حضرت به‌عنوان شخصیتی بی نظیر و اسوه و الگو برای بشریت یاد کرد.
سرپرست حجاج ایرانی در آستانه سالروز شهادت زهرای مرضیه(س) در جمع مسوولان و کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با اشاره به نحوه رفتار پیامبر اکرم(ص) با آن حضرت افزود: خاتم رسل درباره حضرت فاطمه از روی هوای نفس و عشق به فرزند صحبت نمی‌کنند بلکه ظرفیت و حقیقتی را در این بانوی دو سرا دیده‌اند که از ایشان به‌عنوان ام ابیها و در کلام دیگری فداها ابوها یاد کرده و می فرمایند: "فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی- فاطمه پاره تن من است" و خاتم اوصیاء ایشان را اسوه خویش اعلام می کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه با مطالعه می‌توان به گوشه‌ای از ظرفیت بیکران شخصیت حضرت فاطمه(س) پی برد، اظهار داشت: عمرکوتاه ولی بسیار پربار آن حضرت سرشار از درس های فراوان در دفاع از ولایت است.
وی گفت: آن حضرت در دوران کودکی نیز مدافع ولایت بود و وقتی هم همراه پیامبر به مدینه آمد و در سال سوم جنگ اُحد رخ داد با حضور در منطقه غزوه احد از پدر بزرگوارشان پرستاری و به ایشان کمک می کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه در منطقه مساجد خندق یک مسجد به نام حضرت فاطمه است، افزود: آوردن غذا برای پیامبر در منطقه خندق را زهرای مرضیه انجام می‌داد و ما شاهد حضور آن حضرت در منطقه دفاع از اسلام هستیم که نشان‌دهنده دفاع از ولایت است.
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا بعد از پدرشان با حضور در مسجد پیامبر به دفاع از ولایت پرداخت، اظهار داشت: آن حضرت نه تنها در دفاع از ولایت الگو است بلکه درعلم و دانش شخصیتی است که بسیاری از بزرگان هنوز از وجود این چراغ پرنور استفاده می کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: برخی از علمای اهل سنت از جمله سیوطی مسند فاطمه زهرا را تهیه کرده است و امام امت(ره) هم در وصیت نامه الهی سیاسی شان فرمودند ما مفتخریم که مصحف فاطمه زهرا که سرچشمه جوشان معنویت و دانش‌هاست و الهام شده از جانب‌‎ ‏خداوند تعالی به زهرای مرضیه است از ما است.‏
وی دعاهای پرمغز و پرمحتوایی را که از حضرت فاطمه(س) بیان شده است یادآور شد و تاکید کرد: آن حضرت در دو سخنرانی در مسجد پیامبر و در جمع بانوان مدینه که بسیار ویژه است در انتقال محتوی به مخاطبین توجه دارند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به مهندسی و نحوه چینش مطالب توسط آن حضرت در سخنرانی در مسجد پیامبر اشاره کرد و اظهار داشت: آن حضرت در سخنان خود هدف خلقت، حکمت نامتناهی الهی، دعوت خداوند از بندگان به پرستش و رسیدن به کمال، رسالت پیامبر، قرآن و فلسفه احکام، جایگاه خود و نظام حاکم، قضیه غصب فدک و پاسخ استدلال قاصرین را بیان کرد و به صحبت با انصار پرداخت.
وی گفت: اگر بخواهیم مصداق امروزی برای این خطبه داشته باشیم همان جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری در صحبت های خود بیان کرده اند، جهاد تبیین روشنگری نسبت به مسایل انحرافی است و حضرت زهرا نیز برای حاضران در این جلسه به روشنگری پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: ایشان به انصار متذکر شد شما با پدرم در سال سیزده بعثت بیعت کردید که اگر به پیامبر و یا فرزندانش ظلمی صورت گرفت دفاع کنید، چرا این کار را انجام نداده و اجازه می دهید حق ما از بین برود؟
وی افزود: حضرت زهرا به این سخنرانی اکتفاء نکرد بلکه در جلسه ای در منزل، بانوان مدینه را نیز توجیه کرد چون که حق امام علی (ع) را جمعی نادیده گرفته و آن حضرت را از قدرت و حاکمیت محروم کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha