ساری ۱۶۵۰ هکتار بافت فرسوده دارد

ساری - ایرنا - فرماندار ساری گفت: از مجموع ۳۵۱۷ هکتار مساحت محدوده‌های پنج گانه بافت موجود در ساری، ۱۶۵۰ هکتار فرسوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت شامگاه دوشنبه در آیین ترویج نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده، افزود: از مجموع بافت های فرسوده در مرکز مازندران، ۱۳۴ هکتار مربوط به محدوده ها و محلات تاریخی، ۶۴۱ هکتار بافت فرسوده، ۲۴۹ هکتار سکونت گاه های غیر رسمی، ۹ هکتار کاربری ناهمگون شهری و ۶۱۷ هکتار روستاهای الحاقی به شهر است که تحت عنوان بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در شهر ساری شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بافت های فرسوده شهری در محاصره تکنولوژی عصر حاضر و توسعه شهری جدید گرفتار شده است اظهار داشت: بازآفرینی شهری را می توان جنبه ای از مدیریت و برنامه ریزی نواحی شهری موجود به جای برنامه ریزی و توسعه نواحی کاملا جدید دانست.

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران گفت: در بافت های فرسوده نه تنها فرسودگی کالبدی بلکه فرسودگی امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی نیز قابل رویت است و تلاش ما در جهت بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده مبتنی بر فرایند برنامه ریزی گام به گام و مدیریت جامع نگر در شهرستان در حال انجام است تا با ساماندهی بافت های فرسوده و آمایش محله ای به سمت نوگرایی و نوسازی حرکت کنیم.

نوبخت با بیان اینکه چرخه مدیریتِ هدفمند بحران ها برپایه پیشگیری، احیا، بازسازی و بهسازی استوار است، ادامه داد: دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط با همدلی و همراهی برای رسیدن به شرایط مطلوب باید با برنامه ریزی مناسب و مشخص و استفاده از توان و ظرفیت نخبگان علمی در حوزه شهرسازی و با استفاده درست از تجربیات گذشتگان متولی در این حوزه به سمت رفع تهدیدات گام بردارند و از فرسودگی کالبدی بافت ها در جهت رضایت و آرامش عموم مردم حرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha