بانوان پاکدامن ایرانی؛ مقدمه ساز تمدن فاطمی

کرمانشاه – ایرنا – بانوان پاکدامن ایرانی به عنوان ثمره انقلاب اسلامی، پرورش یافتگان، دانش آموختگان و رهروان مکتب فاطمه(ع) و این تمدن انسان ساز هستند.

ایام فاطمیه فرصتی ارزشمند است که باید آن را مغتنم شمرد تا شاید برخی از ابعاد وجودی بزرگ بانوی جهان بشریت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها و نوع نگاه ایشان به زندگی و خانواده از سوی رسانه ها به مردم شناخته شود تا آحاد جامعه بیشتر خود را با این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام نزدیک کنند.

حضرت زهرا(س) تربیت شده مکتب پدرش حضرت رسول اکرم (ص) و یک اسوه تمام و کمال در عرصه عشق و عبادت به خدا، خانه داری، خدمت به خلق، عفاف و پاکدامنی، تربیت صحیح فرزند و نقش‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.

می گویند فاطمه زهرا(س) مبدأ و منشأ بوده و مقدم بر همه است؛ یعنی نقشی که حضرات معصومین برای مردم دارند این نقش‌ها را حضرت زهرا (س) برای ائمه معصومین (ع) داشتند.

حضرت علی (ع) پس از شهادت این حلقه اتصال نبوت و امامت، ازدواج کردند و همسرانی بلندمرتبه توفیق همراهی با آن حضرت را یافتند مانند "ام‌البنین" و "فاطمه کلابیه" که فرزندان او محور و محرکه واقعه مهمی به نام نهضت عاشورای حسینی بودند. ابوالفضل العباس (ع) شاهکار خلقت و شیرین‌ترین ثمره این پیوند مقدس و مبارک بود اما همه این عظمت و شکوه در سایه زهرای مرضیه (س) معنا پیدا می‌کند.

نگاه فاطمه (س) به خانواده نگاهی معنوی است. آنچه در انتخاب شریک زندگی برای زهرا (س) اهمیت داشت، این بود که زندگی اش در دنیا و مادیات خلاصه نشود و دست آورد و ثمره تشکیل خانواده برای او، فلاح و سعادت ابدی باشد.

امروز و در این مقطع تاریخی گام دوم انقلاب رسالت شناسی زنان و شناخت مسئولیت‌ها و به ویژه نقش خانوادگی و اجتماعی بانوان مسلمان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

در دین اسلام خانواده از منزلت و قداست خاصی برخوردار است و زنان علاوه بر وجهه انسانی و نیز نقش اجتماعی‏ در سطح جامعه مهم‌ترین نقش را در مدیریت کانون خانواده ایفا می‌کنند.

دشمن بیکار نمی نشیند و تلاش می‌کند با قدرت رسانه ای و همه جانبه خود جامعه اسلامی را از اصول ایمانی خود دور کند که باید سعی کنیم تمدن فاطمی و تمدن فرزندان فاطمه (س) که نجات بخش انسان معاصر خواهد بود مورد توجه قرار گیرد.

زن با عفت و عفیف ایرانی که زاییده انقلاب اسلامی است، با الگوگیری از حضرت زهرا (س) علاوه بر تربیت فرزند در محیط خانواده و زیستی عفیفانه عاشقانه به دنبال حضور اثربخش در سیاست، درخشش در عرصه فرهنگ و هنر، کسب علم و دانش، ایستادن بر قلل برتر رویدادهای ورزشی و علمی جهان، نقش آفرینی در گام دوم انقلاب و ایجاد تمدن اسلامی است.

پس نباید فراموش کنیم که تمام زنان و مردان ایرانی در جهت تمدن سازی فاطمی باید خود را در تمامی ابعاد و به ویژه چنین صفات ارزشمند و نشاط آفرین، پیروی صادق و رهروی مخلص ولایت و از معارف ناب و اصیلی که اهل بیت (ع) در این باره به یادگار گذاشته اند، استفاده کنند و یکایک آنان را در صحنه های زندگی به کار گیرند.

حضرت فاطمه زهرا (س) اندکی پس از رحلت پیامبر(ص) و در جریان هجوم مأموران ابوبکر به خانه‌اش، آسیب دید، در بستر بیماری افتاد و پس از مدت کوتاهی در تاریخ ۳ جمادی‌الثانی سال ۱۱هجری قمری در مدینه به شهادت رسید.

پیکر دختر پیامبر(ص) به سفارش خودش شبانه و مخفیانه دفن شد و قبرش هیچ‌گاه مشخص نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha