۶ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84981765
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

تشییع به یادماندنی شهدای گمنام در ملایر+فیلم

همدان- ایرنا- سرمای استخوان سوز زمستان هم مانع‌شان نشد، مهمان‌نوازی گرم و عاشقانه‌ مردم ملایر که همچون جبهه‌های جنگ، شهدای بی‌نام و نشان و غریب که بوی لاله‌های فاطمی را می‌دهند، به دیار باقی بدرقه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ملایری‌ها از این دست حماسه‌ها زیاد آفریده‌اند، حماسه‌ای از جنس ایثار و شهادت و همراهی با شهدایی که برای وطن، برای نظام و انقلاب و برای هموطنان‌شان از همه چیز خود گذشتند.

سرمای زمستان در اوج بود، دانه‌های ریزریز برف هم مانعی برای نشان دادن عشق و ارادت آنها به پرستوهای بازگشته به وطن نبود، عاشقانه از ساعت‌های اولیه صبح در میعادگاه وداع با شهدا حضور پیدا کردند.

خیابان شهدا مملو از جمعیت بود و نقطه اتصال‌شان میدان امام خمینی(ره) بود، امام و رهبری که شهدا تا پای جان لبیک گویان در رکابش ایستادند و شجاعانه بر قلب دشمن یورش بردند.

این بار اما جنس مهمان‌نوازی مردم ملایر فرق می‌کرد، حضور ۲ پسر فاطمی آن هم در روز شهادت مادرشان فاطمه‌زهرا(س) که غریبانه به شهادت رسید و غریبانه به خاک سپرده شد، اما پسرانش در دیار یک‌هزار و ۱۰۰ لاله گلگون کفن تنها نبودند، هزاران عاشق فاطمی امروز آنها را تا عرش خدایی بدرقه کردند.

مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهرستان ملایر سه روز است که میزبان ۲ شهید گمنام تازه تفحص شده دفاع مقدس هستند، از روستای ینگی‌کند گرفته تا شهر جوکار، روستای پری، گوراب، زنگنه و یادواره‌های شهدایی که عطر عاشقی و شهادت را در فضای این دیار و سرزمین پراکنده کردند.

در روزی که مردم عزادار بانوی دو عالم حضرت فاطمه‌زهرا(س) بودند، تشییع به یادماندنی مردم ملایر از شهدای گمنام، بار دیگر برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار ایثار و شهادت این شهرستان افزود.

اقشار مختلف مردم دوشادوش مدیران و مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان ایثار و شهادت و مادران شهدا و دختران فاطمی پیکر مطهر ۲ شهید گمنام را تا میدان آزادگان این شهر تشییع کردند تا در میعادگاه خود در شهرهای سامن و ازندریان آرام گیرند.

تشییع به یادماندنی شهدای گمنام در ملایر+فیلم

امام جمعه ملایر در آئین باشکوه و به یادماندگی تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام اظهار داشت: مردم شهرستان ملایر شهرستان بار دیگر با تشییع باشکوه شهای گمنام، به مادرشان فاطمه‌زهرا(س) اقتدا کردند.

حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" افزود: امروز خداوند ۲ شهید گمنام را در ایام فاطمیه(س) فرستاد تا به ما یادآوری کند این انقلاب را با خون شهیدان به دست آورده‌ایم و تداوم انقلاب هم با خون شهیدان علی نظری‌ها است که ادامه میدا می‌کند.

وی بیان کرد: شهدای گمنام به ما می‌گویند مادران، خواهران، و دختران این مرز و بوم آن زمانی‌که جنگ نظامی شد، شما ما را از زیر قرآن رد کردید و به جبهه و جنگ فرستاید و در خط مقدم حجاب و عفاف بودید، امروز که ما برگشته‌ایم شما چرا رنگ عوض کرده‌اید.

امام جمعه ملایر گفت: شهدا رفتند تا این راه را برای شما هموار کنند، شما با حجاب و عفاف‌تان باید این راه را ادامه دهید.

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: شهدا در جنگ نظامی با دشمن پیروز شدند تا نگذارند شما در جنگ‌های فرهنگی زمین بخورید.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم سر پا بایستیم، شکست نخوریم و پاک زندگی کنیم، این شهدا هر از چند گاهی می‌آیند و دست ما را می‌گیرند و به فریاد ما می‌رسند.

امام جمعه ملایر شهدا را مظهر یا غیاث المستغیثین دانست و افزود: باید مراقب باشیم دشمن ما را زمین نزند.

تشییع به یادماندنی شهدای گمنام در ملایر+فیلم

تشییع به یادماندنی شهدای گمنام در ملایر+فیلم

حجت الاسلام برقراری یادآور شد: شهدا امروز آمده‌اند به ما یادآوری کنند دیکتاتورهای عالم چه کسانی هستند، شهید و جلاد کیست و چهره دیکتاتورهای عالم را به سرگردگی آمریکا و انگلیس، رژیم صهیونیستی و آل سعود را بر ما فاش کنند.

تشییع به یادماندنی شهدای گمنام در ملایر+فیلم

وی با بیان اینکه شهدا چهره واقعی جهان کفر و استکبار را به ما نشان دادند، اظهار داشت: شهدا دایره‌المعارف انقلاب اسلامی ما هستند و با کتاب گنجینه دایره‌المعارف می‌توانیم دنیا و آخرت را فتح کنیم.

امام جمعه ملایر گفت: شهدا آمده‌اند بگویند ولی فقیه یادگار مدینه و غدیر خم است و نگذارید جای فقیه، سقیفه و اذناب سقیفه بنشیند.

تشییع به یادماندنی شهدای گمنام در ملایر+فیلم

حجت الاسلام برقراری ادامه داد: شهدای گمنام بی‌نام و نشان آمدند تا بتوانند به خوبی پیام اما و انقلاب و شهدا را به خوبی به من و شما متتقل کنند و امروز در روز شهادت حضرت زهرا(س) با این شهدا دست بیعت می‌دهیم این راه را با درایت، بصیرت، قدرت و شجاعت ادامه می‌دهیم و نظام اسلامی را به دست اصلی‌اش می‌سپاریم.

به گزارش ایرنا؛ پیکر مطهر ۲ شهید گمنام تازه نفحص شده دفاع مقدس امروز سه‌شنبه پس از تشییع از میدان امام خمینی(ره) تا میدان آزادگان شهر ملایر، در شهرهای سامن و ازندریان به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha