مراسم استقبال از یک شهید گمنام در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - مراسم استقبال از پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه (سه شنبه- ششم دی ۱۴۰۱) با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم جزیره قشم در بندر مسافری شهید ذاکری این جزیره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین استقبال از پیکر این شهید گمنام دوران دفاع مقدس، همزمان با مراسم عزاداری شام شهادت حضرت زهرا سلام‌ الله‌ علیها با حضور ارادتمندان و فاطمیون جزیره قشم و با استقبال با شکوه عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت انجام شد.

در این آیین، پیکر مطهر این شهید والامقام دفاع مقدس با حضور خادمین شهدا، مدیران شورای اداری و تامین شهرستان مرزی قشم، مدیران سازمان منطقه آزاد، روحانیون، نیروهای نظامی و انتظامی، جامعه محلی، خانواده های معظم و معزز شهدا، ایثاگران و رزمندگان دفاع مقدس از اسکله شهید ذاکری قشم تا مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) تشییع شد.

مراسم استقبال از یک شهید گمنام در قشم برگزار شد

قرار است پیکر مطهر این شهید فردا (چهارشنبه هفتم دیماه) با هماهنگی آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم و ناحیه بسیج جزیره هرمز به ترتیب از ساعت ۹، ۱۱:۳۰ و ۱۵ در سه برنامه تجدید بیعت با شهدا در مدارس، تجدید بیعت با شهدا در سازمان منطقه آزاد و شرکت در یادواره شهدا میهمان جزیره نشینان نگین خلیج فارس باشد.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است برای روز پنجشنبه (هشتم دیماه) با حضور پیکر این شهید والامقام برنامه های تجدید بیعت با شهدا در ادارات ساعت ۹ صبح در فرمانداری قشم و یادواره شهید گمنام با هماهنگی ناو تیپ ۱۱۲ ذوالفقار ساعت ۱۵ در جزیره لارک برگزار شود.

مراسم استقبال از یک شهید گمنام در قشم برگزار شد

پیکر این شهید گمنام در روز جمعه (نهم دیماه) از ساعت ۱۵ میهمان برنامه تجدید بیعت با شهدا در جزیره هنگام در مسجد امام رضا (ع) این جزیره است.

این مسافر آسمان و بهشت روز شنبه (دهم دیماه) به ترتیب در ساعت های ۹، ۱۵ و ۱۹ میهمان برنامه تجدید بیعت شهدا در مدارس شهر قشم، برنامه دختران حاج قاسم در مهدیه شهدای گمنام قشم و یادواره شهدا در ورزشگاه شهید سلیمانی خواهد بود.

همچنین این قهرمان وطن در روز یکشنبه (یازدهم دیماه) ساعت ۹ صبح گرمی بخش یادواره شهدای دانش آموزی شهر قشم خواهد بود و ساعت ۱۹ عصر میهمان برنامه تجدید بیعت با شهدا در حوزه نبی اکرم شهر لافت برگزار می شود.

پیکر آسمانی این شهید روز دوشنبه (۱۲ دیماه) در آخرین روز حضور زمینی خود در شهرستان مرزی قشم ساعت ۱۴:۳۰ از میدان شهید سلیمانی قشم به شهر درگهان تشییع خودرویی می شود، ساعت ۱۵:۳۰ در شهر بندری درگهان تشییع مردمی خواهد شد و ساعت ۱۸:۳۰ در آستانه سالگرد شهادت سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» در پارک شهید گمنام شهر بندری درگهان به خاک سپرده می شود.

این شهید گمنام یکی از پنج شهید گمنامی است که روز یکشنبه (چهارم دیماه ۱۴۰۱) همزمان با ایام فاطمیه با حضور مردم شهیدپرور و مسئولان شهرستان مرزی قشم وارد فرودگاه بین‌المللی این جزیره شده بود.

این شهدای گمنام در عملیات های بدر و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده اند و از مناطق عملیاتی شرق دجله و شلمچه تفحص شده اند.

قرار است پیکر مطهر این شهدای گمنام بعد از تشییع دریایی از سوی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در شهر درگهان قشم، شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس، شهرک شهید توحیدی جاسک و حسینیه امام رضا (ع) کردر رضوی میناب به خاک سپرده شوند.

۱۹۶ شهید گمنام دفاع مقدس در ۷۴ نقطه یادمانی استان هرمزگان تدفین شده اند که با حضور پیکرهای مطهر این پنج شهید گمنام مجموع شهدای گمنام تدفین شده در استان به ۲۰۱ شهید در ۷۹ نقطه می رسد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha