افزون بر ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات دامپروری به روستاییان خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: ۴۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون تومان تسهیلات خرید دام در ۹ ماه امسال از سوی بانک‌های عامل به جوانان روستایی استان پرداخت شد.

ایمان فیروزه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان از تسهیلات به ۲۶۱ طرح اشتغال در حوزه دامپروری پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ برابر رشد داشته است.

وی افزود: این تسهیلات با همکاری بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود و بازپرداخت آن هفت ساله با سود چهار درصد است.

فیروزه با بیان اینکه پرداخت این وام ها غیرنقدی است، گفت: در اجرای این طرح، دام ها خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و دریافت کنندگان تا پایان تسویه اقساط تسهیلات، حق فروش دام ها را نخواهند داشت.

وی با اشاره به انجام اطلاع رسانی های لازم برای دریافت تسهیلات به تمامی سازمان ها مردم نهاد فعال در حوزه اشتغال، تصریح کرد: دریافت کنندگان این وام ها از مشاوره و آموزش های لازم برای پرورش دام بهره مند می شوند.

معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان شمالی یادآور شد: سمن های استان در اولویت دریافت وام های اشتغال پایدار خواهند بود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت حدود ۳۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha