تمام خانه‌های استان سمنان به همت دولت سیزدهم زیر پوشش بیمه قرار دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت:  ۱۰۰ درصد خانه‌های شهری و روستایی استان دارای اشتراک برق در قالب طرح ملی به ابتکار دولت سیزدهم زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

کمال طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: دولت سیزدهم با توجه به اهمیت بیمه خانه‌ها در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله به منظور ترغیب جامعه ۹۰ درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: دولت سیزدهم صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان را تشکیل داد و اکنون ۱۰ درصد هزینه در حدود ۱۰ هزار تومان بابت بیمه خانه‌ها طی دوره ۶ ماهه از طریق اعمال هزینه در قبض برق از سوی شهروندان و باقیمانده تا ۱۰۰ هزار تومان از سوی دولت پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارت حوادث خانه‌ها سطح پایین است و انتظار می‌رود با توجه به اهمیت بیمه، شهروندان با بیمه تکمیلی نسبت به افزایش پوشش بیمه‌ای جبران خسارت اقدام کنند.
طاهریان با بیان این که همواره پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: بهره گیری از خدمات بیمه ای نوعی اقدام پیشگیرانه محسوب می شود که در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بخش زیادی از آسیب ها و خسارت ها را جبران کند.
وی تاکید کرد: توجیه و اطلاع رسانی به مردم نقشی موثر در استقبال مردم از اخذ پوشش بیمه ای دارد و انتظار می‌رود رسانه‌ها در ترویج فرهنگ بیمه و ایجاد حساسیت به این مقوله مهم در جامعه بیش از پیش همراهی کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان، میزان رشد و نفوذ بیمه در خانواده‌ها را یکی از عوامل توسعه یافتگی کشور مطرح و اضافه کرد: پوشش بیمه ای مانع از ایجاد شرایط بحرانی بعد از وقوع حوادث طبیعی می شود.
سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.
بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha