مشکل ترافیکی شهرکرد چه زمانی حل می شود؟
عکس تزئینی است؟

شهرکرد- ایرنا- ترافیک صبحگاهی، خودروهای شخصی تک نفره که رانندگان آن یا به محل کار می‌روند یا فرزندان خود را به مدرسه می‌رسانند و بوق زدن‌های متعدد برخی از رانندگان پشت چراغ قرمز در حالی که هنوز چند ثانیه‌ای تا روشن شدن چراغ سبز باقی است ؛ وضعیتی که گاه عصرها هم در خیابان های مرکز شهرکرد تکرار می‌شود.

گاهی درست در اوج ترافیک صبحگاهی یا عصرگاهی، برخی از خودروها نیز با ایستادن در کنار یک خودرو پارک شده(پارک دوبل) باعث کُند شدن تردد در خیابان‌ها نیز می‌شود.

محمدی یکی از شهروندان شهرکردی می‌گوید: ترافیک صبحگاهی شهرکرد تنها در ۳۰ دقیقه ابتدایی زمان آغاز به کار مدارس یا ادارات رخ می‌دهد و باقی روز ترافیک روان است.

به گفته وی، گاهی با چند دقیقه زودتر حرکت کردن در صبح و کاهش عجله، می‌تواند این ترافیک را کاهش داد یا در مسیر خیابان‌های جایگزین تردد کرد و از ایجاد ترافیک صبحگاهی جلوگیری کرد.

یک شهروند دیگر مرکز استان می‌گوید: ترافیک عصرگاهی در خیابان کاشانی حد فاصل چهاراه استانداری تا میدان آیت‌الله دهکردی بیش از سایر نقاط شهر است.

حیدری در گفت و گو با ایرنا تاکید می‌کند:بوق زدن‌ها زدن‌های متعدد برای خالی شدن خط(لاین) سرعت از سوی برخی از رانندگان، باعث ایجاد استرس برای رانندگان دیگر می‌شود که این عمل گاهی باعث تصادف یا انحراف خودرو جلوی می شود و خودش عامل اصلی ترافیک در خیابان‌ها خواهد شد.

تهمیدات شهرداری شهرکرد برای کاهش بار ترافیک

شهردار شهرکرد گفت: محور خیابان بوعلی سینا یکی از شریان‌های اصلی شهرکرد است که شمال به جنوب شهرکرد را به یکدیگر متصل می‌کند و احداث این محور موجب روانسازی و کاهش ترافیک شده و از حساسیت بالایی در مدیریت ترافیک شهر برخوردار است.

محمدحسین واحدیان در گفت و گو با ایرنا افزود: چند سالی است که طرح آزادسازی از سمت خیابان سعدی به سمت میدان ابوعلی سینا و خیابان امیرکبیر و در نهایت به سمت کمربندی ۱۵ خرداد در شهرداری شهرکرد مطرح و در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آزادسازی محور بوعلی سینا محور انجام شده است و توافقات مربوط به آن اخذ شده است.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: محور بوعلی سینا از اولویت‌های آزادسازی شهرداری شهرکرد است و نیاز به اعتبار مالی خاص دارد برای این منظور امسال دوباره تمام پلاک‌هایی که هنوز توافق نکرده‌اند را احصا کردیم و وارد مذاکره با مالکان شدیم.

واحدیان با اشاره به صدور دعوتنامه برای مالکان و مذاکره مجدد با مالکانی که قصد واگذاری ندارند، افزود: عزم شهرداری جدی است که امسال این پروژه را شروع کنیم ولی چون این کار منوط به آزادسازی بخش‌هایی که که مالک خصوصی دارند، زمان دقیق این کار هنوز مشخص نیست.

وی خاطرنشان کرد: احداث این محور نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر دارد و ایجاد آن موجب روانسازی ترافیک شهرکرد خواهد شد و در صورتی‌ که آزادسازی این محور، امسال به طور کامل انجام نشود در سال آینده از کارهای اصلی و اولویت‌دار شهرداری و در دستور کار سال آینده قرار می‌گیرد.

شهردار شهرکرد با اشاره به بارش برف زمستانی گفت: بارش نخستین برف شهرکرد در زمستان امسال مشکلاتی برای ساکنان غرب شهرکرد ایجاد کرد که از جمعه شب که برف شروع شد تا پنج صبح همه عوامل مرتبط در شهرداری در سطح نواحی و مناطق در حال آماده‌باش بودند و خدمات و برف‌روبی در همه نقاط حتی غرب شهرکرد به خوبی انجام انجام شد.

واحدیان افزود: این خدمات‌رسانی حتی در بخش کمربندی و محله‌های میرآباد و منظریه که شدت بارش برف بیشتر بود نیز تا ساعت پنج صبح به‌خوبی انجام شد ولی در بازه زمانی 6:30 تا هشت صبح شنبه که شدت بارش برف به یکباره زیاد شد و همه عوامل مرتبط مجبور شدند تمام مراحل را باید دوباره تکرار کنند که در با کمبود تجهیزات مراجه شدیم و در برخی محلات مانند محله منظریه نتوانستیم به سرعت اینکار را انجام دهیم که از همه شهروندان منظریه و میرآباد که دغدغه داشتند پوزش می‌طلبم.

وی تاکید کرد: همه عوامل شهرداری نهایت سعی و تلاش‌ را کردند که کمترین حادثه و اختلال در تردد برای شهروندان وجود نداشته باشد.

شهردار شهرکرد با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ شهروندی در فرهنگ عمومی گفت: توجه به فرهنگ شهروندی اولویت شهرداری و موجب ارتباط دوسویه شهرندان و شهرداری می‌شود و ایجاد درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌های اولویت‌داری مانند حل مشکل ترافیک شهرکرد از طریق آزادسازی و احداث محور بوعلی سینا مورد تاکید است.

واحدیان تصریح کرد:به‌منظور تحقق ارتقای فرهنگ شهروندی، موضوعات اولویت‌دار شهرداری در حوزه کمیته شهروندی تعیین شده که شامل مباحث مختلفی در حوزه‌های حمل و نقل، ترافیک، شهرسازی و خدمات شهری است که باید در کانون توجه قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha