۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84982230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مه‌گرفتگی و کاهش دما برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش محسوس دما در استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: همچنین در این ۲ روز احتمال شکل‌گیری پدیده مه‌گرفتگی و کاهش دید افقی وجود دارد.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش خفیف و پراکنده برف در برخی نقاط استان افزود: این سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه به طور کامل از استان خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه بارش در برف در کوهرنگ، بخشی از لردگان، گردنه کوشنگلی و محورهایی از بروجن گزارش شد و شکل‌گیری پدیده مه گرفتگی در محور بروجن دید افقی را به سه کیلومتر کاهش داد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ را ۴۶ سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: سامانه جدید در حدود چهار سانتی‌متر برف در این ایستگاه به همراه داشته است.

تردد در محورهای برف‌گیر استان به کندی انجام می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از وضعیت محورهای ارتباطی استان، اظهار داشت: در حال حاضر در برخی محورهای ارتباطی استان به ویژه محورهای لردگان و بروجن بارش برف را داریم و این موضوع سبب شده تا در گردنه‌ها و محورهای برف‌گیر تردد با کندی انجام گیرد.

روح‌الله غلامی افزود: راهداران به صورت ۲۴ ساعته در محورهای ارتباطی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند و در حال برف‌روبی، شن و نمک باشی هستند به همین سبب هیچ یک از محورهای ارتباطی استان مسدود نیست و تردد روان است.

وی تجهیز خودروها به زنجیرچرخ برای تردد در محورهای ارتباطی استان را ضروری اعلام کرد و گفت: در برخی مواردی به سبب بی‌توجهی رانندگان به این موضوع شاهد اختلال در تردد خودروها در محورهای برف‌گیر استان هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا مسافران قبل از سفر با شماره‌گیری ۱۴۱ شماره ارتباطی مرکز مدیریت راه‌ها از وضعیت جاده‌ها اطلاع کسب کرده و پس از آن اقدام به سفر کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در شبانه روز گذشته با فعالیت سامانه بارشی، ارتفاع برف در بروجن سه سانتی‌متر،بلداجی، گندمان پنج سانتی‌متر و بیژگرد شهرستان بروجن سه سانتی‌متر گزارش شده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha