۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84982433
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تشدید درگیری‌ها در خطوط مقدم جنگ اوکراین

۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84982433
تشدید درگیری‌ها در خطوط مقدم جنگ اوکراین

تهران- ایرنا- ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در گزارش صبح امروز خود از تشدید درگیری‌ها در برخی مناطق خبر داد و اعلام کرد که جنگ به دلیل استقرار تجهیزات نظامی روسیه در خطوط مقدم شدت یافته‌ است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که نیروهای روسیه با خمپاره و توپخانه به مناطقی در نزدیکی خرسون حمله کرده اند.

ارتش اوکراین در این گزارش اعلام کرده است که نیروهای روسیه در ۲۴ ساعت منتهی به اوایل روز چهارشنبه، ۳۳ راکت به سمت اهداف غیرنظامی در شهر خرسون شلیک کردند و درگیری ها با استقرار تانک و خودروهای زرهی بیشتر روسیه در خطوط مقدم شدت یافته است.

اما روسیه در واکنش به گزارش ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین هرگونه حمله به اهداف غیرنظامی را رد کرده است. نیروهای روسیه ماه گذشته خرسون را ترک کردند و بدین ترتیب یکی از بزرگترین دستاوردهای اوکراین در طول ۱۱ ماه گذشته از جنگ با روسیه رقم خورد. اما اکنون با شروع زمستان، نبرد وارد مرحله کند و سخت تری شده و به نظر می رسد مسکو بار دیگر در پی بازپس گیری مناطقی است که در ضدحملات اوکراین از دست داده بود.

«اوله ژدانوف» تحلیلگر نظامی اوکراینی در این خصوص گفت: تغییر چندانی در خطوط مقدم رخ نداده، اما فشار دشمن چه از نظر تعداد نیروهای نظامی و چه از بعد نوع و کمیت تجهیزات، تشدید شده است.

وی افزود: نبرد جاری به دلیل استقرار خودروهای زرهی و تانک های روسیه شدت یافته است.

گزارش ها حاکی است شدیدترین درگیری‌ها در اطراف شهر "باخموت" در شرق اوکراین که به دلیل بمباران های شدید روسیه به شهر ارواح بدل شده و مسکو ماه‌ها تلاش می‌کرد با هزینه‌های هنگفت جانی به آن حمله کند در حال وقوع است. گفته می شود در شمال شهرهای "سواتوو" و "کرمینا" در استان شرقی "لوهانسک" نیز که اوکراین در تلاش برای شکستن خطوط دفاعی روسیه است، جنگی شدید در جریان است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) دستور حمله به اوکراین را صادر کرد و آن را یک "عملیات نظامی ویژه" "برای نازی زدایی" در اوکراین دانست که به گفته وی تهدیدی برای روسیه بشمار می رود.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha