۱۶۰۰ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در آذربایجان غربی فعال هستند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۱۶۰۰ آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در این استان آموزش حدود ۲۳ هزار سواد آموز را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مطهری روز چهارشنبه در نشست با کارکنان معاونت سواد آموزی استان افزود: نهضت سواد آموزی پاسدار ارزش‌های نظام اسلامی است و آموزش قرآن هم به وسیله همین آموزش دهنده ها انجام می شود و یکی از مبلغان آموزه‌های اسلامی همین آموزش دهندگان نهضت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: عرصه وسیع سواد آموزی نهضتی است که به فرمان امام راحل (ره) شکل گرفته است و دلیل توجه ایشان به این موضوع اینکه راهکار بیشتر مشکلات ما در ریشه کنی بیسوادی و ارتقای آگاهی است.

وی ادامه داد: تاکید آموزه‌های دین مبین اسلام بر سوادآموزی، بیانگر اهمیت علم و دانش است و پایه و بنیاد توسعه این موضوع مهم از مسوولیت های خطیر حوزه معاونت سوادآموزی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این دیدار با بیان اینکه آموزش‌های سواد آموزی تلفیقی است، یادآور شد: در این آموزش تعداد نفرات و قبولی ها مهم است و هر آموزش دهنده باید بیش‌ از ۵۵ درصد قبولی داشته باشد تا از مزایای این دوره استفاده کند.

حسین حسم خانی تاکید کرد: سال قبل رتبه‌های بسیار خوبی در شاخص‌ها و تحقق حجم ابلاغی داشتیم و در کنار این اقدامات نسبت به تاسیس باشگاه سواد یار اقدام شده است و تعدادی از پیشکسوتان این عرصه عضو باشگاه هستند که در ردیف خیرین آموزشی هستند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام مسوولان سواد آموزی استان تعداد بیسوادان آذربایجان غربی در گروه سنی تعریف شده ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود و ۹۴ درصد از گروه سنی یاد شده در استان باسواد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha