۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84982547
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

توزیع هوشمند مرغ در گیلان آغاز شد

۷ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 84982547
 توزیع هوشمند مرغ در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از طرح توزیع هوشمند مرغ با هدف شفاف‌سازی و توزیع به موقع مرغ در استان خبر داد.

قاسم جوادزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۲ ماه گذشته با دستور وزیر جهادکشاورزی مقرر شد تا ۶ استان " معین تامین کننده مرغ تهران" از طریق سامانه هوشمند توزیع مرغ را انجام دهند که این امر در گیلان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه تمام دست اندرکاران حوزه مرغ از صاحبان کارخانه‌های جوجه‌ریزی تا تامین نهاده‌ها باید به سامانه هوشمند مربوط به توزیع مرغ مجهز شوند، افزود: با اجرای این طرح، تمام مراحل جوجه‌ریزی، میزان مرغ تولیدی در روز، تاریخ ورود به کشتارگاه‌ها و انتقال به مراکز فروش و عرضه داخل و خارج استان کاملا هوشمند و با تایید تمام دستگاه های نظارتی و اجرایی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: با توزیع هوشمند مرغ، تولید، قیمت و توزیع مرغ کاملا شفاف شده ضمن اینکه توزیع به موقع، میزان نیاز داخل استان و اینکه چه میزان مرغ باید به استان های دیگر انتقال یابد هم مشخص و شفاف می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: میزان مرغ مازاد نیز از طریق سامانه مربوطه مشخص می‌شود که دولت و بخش خصوصی می‌تواند برای ذخیره سازی و توزیع بر اساس نیاز بازار اقدام کند.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها روزانه نزدیک ۵۰۰ تن مرغ در گیلان کشتار می‌شود، اضافه کرد: از این میزان به طور میانگین ۲۵۰ تن مرغ در استان توزیع می شود که البته نیاز گیلان کمتر از این میزان بوده و بقیه به خارج استان و عمده به تهران ارسال می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: قیمت مصوب عرضه مرغ در استان ۶۳ هزار تومان است البته فروشندگان می توانند از سود سهم خود کاسته و مرغ را با قیمت کمتر از مصوب بفروشند.

وی میزان جوجه ریزی مرغداری های گوشتی گیلان در آذرماه امسال را هفت میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۸۶ قطعه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تا پایان آبانماه ۸۱ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۱۱۶ قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰.۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر در تامین و توزیع مرغ در استان مشکلی نداریم.

هم اکنون گیلان ۸۴۶ مرغداری و هشت کشتارگاه فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha