حماس پیشرفت در مذاکره تبادل اسرا با صهیونیستها را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) امروز چهارشنبه هرگونه پیشرفت در مذاکرات تبادل اسرا با رژیم اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا از رادیو «بیت لحم»، «زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی حماس امروز چهارشنبه در بیانیه مطبوعاتی تصریح کرد: آنچه که از سوی برخی رسانه های رژیم اسرائیل درباره جزئیات مربوط به پیشرفت مذاکرات برای تبادل اسرا بین جنبش حماس و این رژیم منتشر شده، نادرست است.

وی افزود: عهد و پیمان مقاومت با اسیران دلاور فلسطینی تا آزادی آنها پابرجا، ماندگار و خستگی ناپذیر است.

رسانه های رژیم صهیونیستی دیروز (سه شنبه) از پیشرفت مذاکرات این رژیم با جنبش حماس بر سر تبادل اسیران خبر داده و به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی گفته بودند که مذاکره میان حماس و مقامات رژیم اسرائیل برای آزاد شدن اسیران فلسطینی در نوار غزه جریان دارد.

رسانه های رژیم صهیونیستی ادعا کرده بودند که بر اساس این توافق، رژیم اسرائیل شماری از اسیران جنبش حماس را که احکام طولانی مدت در مورد آنها صادر کرده، آزاد خواهد کرد و آنها به اردن منتقل می شوند و در آنجا دستکم بین پنج تا ۱۰ سال را زندانی خواهند بود و سپس آزاد خواهند شد.

بر اساس گزارش های نهادهای ذیربط و فعال در امور اسیران فلسطینی، نیروهای رژیم اشغالگر قدس حدود چهار هزار و ۸۵۰ فلسطینی از جمله ۴۱ زن، ۲۲۵ کودک و ۵۴۰ نفر کارمند را در ۲۳ زندان در اسارت دارند.

هم اکنون چهار نظامی رژیم صهیونیستی اسیر گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه هستند و تلاش ها برای مبادله آن ها به خاطر خودداری این رژیم از پذیرش شرط های مقاومت بی نتیجه مانده است.

در سال ۲۰۱۱ در جریان آزادی گلعاد شالیت نظامی صهیونیست از زندان گروه های مقاومت، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی از سوی خانواده های نظامیان اسیر شده توسط جنبش حماس تحت فشار هستند و رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کردند که «یارون بلوم» هماهنگ کننده امور نظامیان اسیر و مفقود اسرائیلی با هماهنگی یائیر لاپید نخست‌وزیر این رژیم از سمتش استعفا کرد.

روزنامه صهیونیستی معاریو در این باره فاش کرده بود که یارون بلوم به دلیل شکست در بازگرداندن نظامیان اسیر رژیم اسرائیل در نوار غزه، از سمتش استعفا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha