شعبه اقماری تامین اجتماعی پاسخگوی نیاز شهرستان گراش نیست

شیراز-ایرنا-فرماندار شهرستان گراش با بیان اینکه پنج هزار بیمه شده در این شهرستان از شعبه مستقل تامین اجتماعی برخوردار نیستند، گفت: شعبه اقماری تامین اجتماعی در این شهرستان جوابگوی نیاز مردم نیست.

بنا بر گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی فرمانداری گراش، محمود طاهرزاده چهارشنبه در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس افزود: با توجه به افزایش ظرفیت های اقتصادی، میزان بیمه شدگان و نیز تسهیل در خدمات دهی به مردم لازم است تا راه اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی در شهرستان گراش شتاب گیرد تا مردم برای انجام امور ناچار به طی مسافت تا شهرستان‌های همجوار نباشند.
فرماندار گراش با بیان اینکه مستقر شدن شعبه تامین اجتماعی در گراش از نیازهای ضروری این شهرستان است،افزود: شهرستان گراش با وجود گذشت ۱۳ سال از ارتقا به شهرستان، هنوز از داشتن شعبه مستقل تامین اجتماعی محروم است و خدمات از طریق شعبه اقماری که با کمبود نیرو و امکانات روبرو است به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می شود.
وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار بیمه شده در شهرستان شعبه مستقل تامین اجتماعی ندارند، گفت: دغدغه اصلی دولت مردمی سیزدهم تقویت پوشش بیمه‌ای برای آحاد جامعه است تا هیچ فردی از پوشش بیمه‌ای محروم نماند.
فرماندار گراش اضافه کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان برای انجام امور بیمه ای به مرکز شهرستان لارستان تردد دارند، بسیاری از بیمه شدگان بیمار و سالمند هستند و رفت و آمد به شهر همجوار برای انجام امور بیمه ای نارضایتی آنها را به همراه دارد.
وی یکی از عوامل عدم استقبال اهالی این شهرستان از بیمه تامین اجتماعی را نبود شعبه مستقل در مرکز شهرستان گراش و اطلاع رسانی دقیق در این خصوص دانست.
طاهرزاده با بیان اینکه بیش از چهار هزار و پانصد نفر بیمه شده اصلی و تبعی در گراش زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: راه اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی در شهرستان، دسترسی کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران به خدمات این سازمان با سهولت بیشتری فراهم می‌کند و هم اکنون در شهرستان گراش بیش از ۹۰۰ کارگاه‌های تولیدی، فنی و صنعتی فعال تحت پوشش بیمه فعالیت دارند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس نیز در این دیدار نسبت به رفع مشکلات قول مساعد و پیگیری داد و مقرر شد مسئولین شهرستانی و استانی با حضور در تهران مجوزهای لازم را اخذ کنند.
ابراهیم کشاورز افزود: راه اندازی شعبه مستقل تامین اجتماعی در گراش با نگاه مثبت دنبال می‌شود و نیاز است در این خصوص با مسئولین سازمان نیز رایزنی شود که امیدواریم نتایج قابل قبولی به همراه داشته باشد.
شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha