۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84982729
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه جدید ملایر معرفی شد

۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱
کد خبر: 84982729
امام جمعه جدید ملایر معرفی شد

همدان- ایرنا- حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، فرماندار ، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه استان و جمعی از مسئولان محلی و استانی و روحانیون و با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به عنوان امام جمعه جدید شهرستان ویژه ملایر منصوب و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر گفت: سنگر نماز جمعه ملایر به معنای واقعی کلمه قلب تپنده فرهنگی این شهرستان است و این محراب و منبر معطر به عطر علمای بزرگی همچون آیت‌الله فاضلیان و آیت‌الله میرشاهولد است.

"سلمان اسماعیلی" اظهار داشت: مردم ملایر به وجود چنین سرمایه‌های معنوی و علمی افتخار می‌کنند.

وی افزود: ملایر شهر دارالمومنین، دارالمجاهدین، دارالواقفین، دارالخیرین، دارالعلما، دارالشهدا و سرزمین سربداران و شهر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرافراز است که مردان و زنان معنوی این شهرستان در راه دفاع از اسلام و انقلاب، بهترین فرزندان خود را تقدیم کردند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این سند افتخار و این مسیر نورانی شهدا تا به امروز ادامه داشته، بیان کرد: آخرین شهید شهرستان ملایر در اتفاقات اخیر شهید مدافع امنیت شهید "علی نظری" بود که فدای اسلام، رهبر و این راه پربرکت شد.

اسماعیلی ادامه داد: حدود ۷۰ ماه گذشته شخصیتی ارزشمند و دانشمند همچون حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" سکان‌دار امور فرهنگی شهرستان ملایر بود و دارای شخصیتی چند بعدی و چندجانبه، مردمی، فرهنگی و انقلابی و دارای ارتباطات گسترده با لایه‌ها و اقشار مختلف مردم حتی در دورترین نقطه روستایی، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه بود.

امام جمعه جدید ملایر معرفی شد

وی افزود: حجت الاسلام برقراری همواره ملجاء و محل رجوع مردم ملایر بود که وفاق و وحدت خوبی بین همه اقشار ایجاد کرد و نقطه اتکای نیروهای انقلابی بود و همواره خطبه‌های جذاب، جوان‌پسند، بافصاحت و بابلاغتش جمع زیادی از جوانان مومن و مردم خداجوی این یدار به صف با شگوه نماز جمعه می کشاند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه روح پدرانه وی در مجموعه مدیریت شهرستان حاکم بود و رفتن وی غم بزرگی بر دل ما است، یادآور شد: گواهی می‌دهیم حجت الاسلام برقراری یک لحظه در دفاع از انقلاب تقیّه نکرد و در غم‌ها، شادی‌ها، فتنه‌ها و عرصه‌های جهاد و شهادت کنار انقلاب، مردم و سرباز مطیع ولایت بود.

اسماعیلی گفت: امروز خوشحالیم که شخص فاضل و ارزشمند دیگری قرارگاه فرهنگی نماز جمعه را در دست می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ملایر عاشق روحانیت و پای کار اسلام و انقلاب و ولایت هستند و اطمینان داریم حرکت بزرگ فرهنگی و پرشعور ملایری‌ها در دوره امامت جمعه حجت الاسلام ارزنده ادامه خواهد داشت و فصل جدیدی از این راه مقدس در ملایر آغاز خواهد شد.

امام جمعه جدید ملایر معرفی شد

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از زحمات خالصانه حجت الاسلام برقراری، سفرهای روستایی را یکی از نقاط قوت وی برشمرد واظهار داشت: حجت الاسلام برقراری در این مدت وحدت بسیار خوبی را در بین نیروهای انقلابی این شهرستان به وجود آورد.

حجت الاسلام «احد آزادیخواه» با اشاره به اینکه مردم ملایر در مراسم معارفه وی به عنوان امام جمعه جدید اسلامشهر تهران، سنگ‌تمام گذاشتند، افزود: تدبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بر این بود که حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" به عنوان امام جمعه جدید ملایر ایفای نقش کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این مسیر به بهترین شکل ممکن ادامه خواهد یافت و از ظرفیت ارزشمند حجت الاسلام ارزنده حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: نماز جمعه مقدمه‌ای برای اتفاقات مهم در کشور است که امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمای بزرگ، روحانیون و صفوف فشرده مردم، این سنگر فرهنگی مستحکم‌تر شود.

دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز وجود حجت الاسلام برقراری را فرصت مغتنمی برای این شهرستان دانست و تاکید کرد: باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان برای کمک بیشتر به حجت الاسلام ارزنده به عنوان امام جمعه جدید ملایر استفاده کنیم.

"هادی بیگی‌نژاد" گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی است و باید تلاش کنیم قوت و قدرت این قلب فرهنگی بیشتر شود.

امام جمعه جدید ملایر معرفی شد

رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان نیز اظهار داشت: نماز جمعه تبیین‌گر و هدایت‌گر است و مردم را از مسائل روز آگاه می‌سازد.

حجت الاسلام "محمد مولایی" افزود: حجت الاسلام برقراری در مدتی که امام جمعه ملایر بود، با جدیت، اهتمام و روحیه مردمی، این قرارگاه فرهنگی را هدایت کرد و امروز این قرارگاه به حجت الاسلام ارزنده واگذار شد.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین از زحمات بیش از ۶ ساله حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" تجلیل و حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، به عنوان امام جمعه جدید ملایر معرفی شد.

حجت‌الاسلام ارزنده پس از آیت‌الله میرشاهولد، آیت‌الله فاضلیان و حجت الاسلام برقراری، چهارمین امام جمعه ملایر است.

شهرستان ملایر دارای پنج میعادگاه نماز جمعه در شهرهای ملتیر، ازندریان، سامن، جوکار و اسلامشهر آق‌گل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha