پیشرفت فیزیکی عملیات احداث فرودگاه گناباد از مرز ۹۵ درصد گذشت

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: طرح احداث فرودگاه این شهرستان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری روز چهارشنبه در جریان بازدید مسوولان دستگاههای اجرایی و دانشگاهها  از روند اجرای طرح احداث فرودگاه گناباد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح احداث این فرودگاه تاکنون هزینه شده است.

وی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای سرعت بخشی در تکمیل و بهره برداری از فرودگاه گناباد گفت: از این میزان یک هزار میلیارد ریال تنها طی یکسال گذشته تخصیص یافته است.

فرماندار گناباد افزود: بیشتر زیرساختهای فرودگاه این شهرستان تکمیل شده است و پنج درصد بقیه اجرای آن از جمله ایجاد فضای سبز و سایر بخشهای دیگر نیازمند اهتمام مسوولان دستگاههای اجرایی و تشکلهای بخشهای خصوصی و اصناف است.

وی بیان کرد: بهره برداری از این طرح در دهه فجر امسال برنامه ریزی شده است که با بهره برداری از آن در مرحله نخست، ۲ پرواز در هفته از طریق فرودگاه گناباد انجام می شود.

نصیری اظهار داشت: با هدف معرفی و تبیین ظرفیتها و قابلیتهای فرودگاه گناباد برای توسعه منطقه ای در آینده نزدیک جلساتی با حضور فرمانداران و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و سرمایه گذاران شهرستانهای جنوبی  خراسان رضوی و استان خراسان جنوبی برگزار می شود.

فرماندار گناباد گفت: راه اندازی فرودگاه این شهرستان موجب توسعه کمی و کیفی همه بخشهای این شهرستان اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می شود و علاوه بر گردشگری و اقتصاد در رشد و شکوفایی و توسعه بین بخشی حوزه های علمی، فرهنگی و دانشگاهی، فناوری و تبادل علمی نقش بسزایی دارد.

گناباد از معدود شهرهای کشور است که پیش از انقلاب نیز دارای فرودگاه بوده است که به دلایل فنی و زیربنایی بعد از مدتی تعطیل شده و پس از انقلاب در سال ۱۳۷۰ با متروکه ‌ماندن محل سابق فرودگاه، محل جدیدی برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شده است.

مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال ۱۳۷۲ آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ فقط باند خاکی آن اجرا شد و از آن زمان تا ابتدای سال ۱۳۹۵ بتن ریزی و تکمیل پهنای باند فرودگاه به اتمام رسید و مرحله دوم ساخت فرودگاه گناباد شامل پایانه آن نیز تیرماه ۱۳۹۴ از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور این سال گودبرداری و بتن ریزی سالن فرودگاه به انجام رسید و روند احداث آن در ۲ سال گذشته سرعت یافت.

فرودگاه در حال احداث گناباد دارای زمینی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند به عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر، تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند ۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و بعد از راه اندازی به عنوان سومین فرودگاه استان خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار، در منطقه جنوب خراسان رضوی فعالیت خواهد داشت.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha