۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84982816
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: ائمه جمعه استان باید محور وحدت باشند

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: ائمه جمعه استان باید محور وحدت و همواره برای دستیابی به اهداف توسعه ای استان و منطقه خود در کنار مردم و مسئولان باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت‌الله "حبیب‌الله شعبانی‌موثق" روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه جدید ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: باید با تقویت وحدت و در کنار هم بودن بتوانیم این وظیفه خطیر و رسالت سنگین و حساس را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه استان در بیان دغدغه‌ها و مشکلات مردم کوتاهی نکردند، افزود: وظیفه همه ما خدمت به مردم و مسئولیت شرعی ائمه جمعه هم مطالبه‌گری و حلقه وصل بین مردم و مسئولان است.

امام جمعه همدان از طرف همه مردم ملایر از زحمات چند ساله حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" تقدیر کرد و مجاهد بودن، مردمی بودن و انقلابی‌گری را از ویژگی‌های شخصیتی حجت الاسلام برقراری برشمرد و افزود: وی در سنگر نماز جمعه با تمام وجود خدمت کرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثق تاکید کرد: توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه یک بخش ممهی از خدمات است که به جرات می‌توان گفت حوزه‌های علیمه ملایر از بهترین حوزه‌های علمیه استان همدان است.

وی بر لزوم توجه به توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه، گفت: حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" امام جمعه جدید ملایر همان مسیری که حجت الاسلام برقراری انجام داد، ادامه پیدا کند.

امام جمعه همدان: ائمه جمعه استان باید محور وحدت باشند

نماینده ولی در استان همدان همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، اظهار داشت: مردم مدینه انقلابی‌گری‌های بالایی داشتند، اما زهرای مرضیه(س) را تنها گذاشته و از او حمایت نکردند.

آیت‌الله شعبانی‌موثق افزود: کلیدواژه و جانمایه اصلی که موجب می‌شود مردم حرکت نکنند و حضرت زهرا(س) را تنها گذاشتند، تن‌آسایی و تنبلی بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه انسان احساس کند انقلابی‌گری بس است و اسلام به جایی رسیده که لازم نیست دعوای جدیدی درست شود، این همان اصل کوتاهی‌های کسانی است که انقلابی بودند و خوشگذرانی و اشرافیت داشتند.

امام جمعه همدان همچنین در اهمیت نماز جمعه به آیه قرآن مبنی بر تعطیلی داد و ستد هنگام اقامه اذان نماز جمعه اشاره و بیان کرد: مردم باید داد و ستد را هنگام نماز جمعه رها کنند، چراکه قبل از نماز جمعه داد و ستد حرام است و بعد از نماز جمعه از آن به عنوان فضل خدا نام برده شده است.

امام جمعه سابق ملایر نیز این دیار را شهر علما، اندیشمندان، فرهیختگان، شهر دارالمومنین و دارالمجاهدین دانست و گفت: این شهرستان هفت حوزه علمیه و ۹ دانشگاه و مرکز آموزش عالی دارد و حوزه علمیه آن دارای سطح یک، سطح عالی و درس خارج از فقه است و این نشان از جایگاه بالای علمی این شهرستان است.

حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" با بیان اینکه ملایر شهر ۱۱۰۰ شهید، شهر یادگاران دفاع مقدس و پیشکسوتان جهاد، شهادت و ایثار است، ادامه داد: ملایر شهر علمایی همچون آیت‌الله مصطفوی، آیت‌الله میرشاهولد، آیت‌الله گنبدی، آیت‌الله عباسی و آیت‌الله فاضلیان است و مدارج علمی خوبی را طی کرده است.

وی ضمن تقدیر از امام جمعه همدان به عنوان محور وحدت این استان، خود را وام‌دار مردم این شهرستان دانست و یادآور شد: استان همدان از یک شخصیت حکیم با درایت، مدیر و با جامعیت برخوردار است و آیت‌الله شعبانی‌موثق در هر زمینه‌ای سخنرانی کرده، کارشناسانه وارد شد و مردم هم البته قدردان مسئولان و خدمتگزاران خود هستند.

امام جمعه همدان: ائمه جمعه استان باید محور وحدت باشند

امام جمعه ملایر نیز گفت: از امروز خود را یک ملایری می‌دانم و همانند یک ملایری مدافع ارزش‌ها و نیازهایی که باید فریاد بزنیم، خواهم بود.

حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" با بیان اینکه شهرستان ملایر علمای بزرگی همچون آیت‌الله میرشاهولد و آیت‌الله فاضلیان و آیت‌الله گنبدی را در دل خود پرورش داده است، افزود: اینکه مردم قدردان علما و روحانیت هستند و به خوبی از ائمه جمعه استقبال و بدرقه می‌کنند، این افتخاری برای اسلام و روحانیت است و باید قدردان مردم باشیم.

امام جمعه همدان: ائمه جمعه استان باید محور وحدت باشند

به گزارش ایرنا؛ با حکم رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، از زحمات ۶ ساله حجت الاسلام "محمدباقر برقراری" تجلیل و حجت الاسلام "محمدعلی ارزنده" به عنوان امام جمعه ملایر معرفی شد.

در این آئین با حضور امام جمعه همدان، فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فرماتدار بهار، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان، ائمه جمعه استان همدان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام ملایر، مرقد مطهر آیت‌الله میرشاهولد رهبر مبارزات انقلابی مردم ملایر و اولین امام جمعه این شهر عطرافشانی و ادای احترام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha