۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84982857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رابطه معنادار بین آموزش و توسعه باید نمود عینی پیدا کند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: رابطه معنادار بین توسعه پایدار و آموزش صحیح در مدارس باید نمود عینی در جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: توسعه و آینده کشور در سایه توجه به آموزش و پرورش می تواند شکوفا شود چرا که توسعه یافتگی یک کشور در سایه تعلیم و تربیت درست از طریق آموزش و پرورش است.

وی افزود: هم افزایی آموزش و پرورش و اولیای مدارس در راستای تحقق راهبردهای اصولی آموزش بسیار با اهمیت است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۳،۵ درصد اعتبارات استان به فصل آموزش و پرورش اختصاص یافته است، یادآور شد: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به آموزش و پرورش صورت‌ گرفته و در این دولت رتبه بندی معلمان محقق شده است.

بهرام نیا تاکید کرد: رابطه معناداری بین توسعه و آموزش و پرورش وجود دارد، در کشورهای توسعه یافته نگاه متفاوتی به آموزش و و پرورش وجود دارد و امید است که دین خود را نسبت به نسل آینده ادا کرده باشیم.

وی اضافه کرد: توسعه یافتگی آموزش و پرورش جز با مردمی سازی و توسعه فضاهای آموزشی و عدالت در توزیع خدمات آموزشی محقق نمی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: مردم ایلام حماسه ای بزرگ در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای گمنام خلق کردند.

علی درویشی تصریح کرد: در این راستا با حضور ۲ هزار دانش آموز دختر از سطح مدارس شهر ایلام مراسم باشکوهی در سالن ورزشی نشاط در جوار پیکر پاک شهدای گمنام برگزار شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و آموزش برابر، تصریح کرد: یکی از راهبردهای اساسی سند تحول دولت مردمی برای ایجاد تغییرات بنیادین در حکمرانی آموزش و پرورش با محوریت مردم، فعالسازی ظرفیت های مردمی با راهبری و نظارت دولت است.

درویشی بیان کرد: در این قرارگاه تلاش می شود از این طریق دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت تحقق یابد و همگان از نصیب آموزشی برابر برخوردار شوند.

وی بیان کرد: عدالت تربیتی که از جلوه‌های عدالت اجتماعی مورد نظر نظام و از تأکیدات مقام معظم رهبری است با میدان دادن برای گروههای جهادی ، خیریه ها ، نهادها و سازمان های انقلابی میسر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: این اداره کل به منظور تحقق مطالبات رهبری و در راستای عملیاتی کردن راهبردها و برنامه های فصل ششم سند تحول دولت مردمی در حوزه تعلیم و تربیت و نیز به منظور اجرایی کردن سومین هدف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و راهبردهای ۵۱ تا ۵۸ سند مزبور « قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و آموزشی برابر را در سطح استان با لحاظ موارد ذیل ایجاد و فعال می نماید.

درویشی ، ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و پرورشی رایگان و با کیفیت و افزایش مشارکت اجتماعی تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی مردمی، خیریه ها و غیر دولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی را از اهداف تشکیل این قرارگاه عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha