۷ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۱۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84982987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنیه: افزایش شهرک‌سازی‌ها با تشدید مقاومت مواجه خواهد شد

تهران- ایرنا- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به افزایش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، گفت: این شهرک سازی‌ها با تشدید مقاومت مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) چهارشنبه شب به اظهارات بنیامین نتانیاهو درخصوص افزایش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری واکنش نشان داد و به رژیم صهیونیستی درباره تشدید عملیات نیروهای مقاومت هشدار داد.

هنیه گفت: گرایش‌ها و رویکردهای سیاسی و فکری سران رژیم اشغالگر و کابینه‌های آنان به‌ ویژه کابینه کنونی وضعیت کلی را در موقعیت تنش قرار می‌دهد.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: اولویت مردم فلسطین در مقابله با اولویت‌های کابینه جدید رژیم صهیونیستی، مقاومت و اتحاد است.

وی اضافه کرد، شهرک‌سازی‌ با تشدید مقاومت مواجه خواهد شد و دامنه این مقاومت افزایش خواهد یافت و فشار با تمام ابزارهای موجود صورت خواهد گرفت تا شهرک ‌نشینان از خاک فلسطین ریشه‌کن شوند.

هنیه تأکید کرد که مردم فلسطین به شیوه‌های ابداعی دفاعی و مقاومتی ادامه خواهند داد و تهدیدهای رژیم صهیونیستی آنها را نخواهد ترساند و با عبور از تمام مرزها، رژیم اشغالگر و شهرک‌نشینان را غافلگیر می‌کنند تا خاک فلسطین را ترک کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی پیش تر گفته بود: خط مشی اصلی کابینه وی این است که شهرک سازی را در تمامی مناطق الجلیل، النقب، بلندی‌های (اشغالی) جولان و کرانه باختری توسعه دهد.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی درحالی برنامه کلی کابینه‌اش را تشریح کرده است که کِنست (پارلمان رژیم اسرائیل) فردا (پنجشنبه) به نتانیاهو ۷۳ساله رای اعتماد خواهد داد و اگر این اتفاق بیفتد او نخست وزیر و لاپید رئیس اردوگاه مخالفان خواهد شد.

نتانیاهو برای جلب اعتماد کنست باید آرای حداقل ۶۱ نفر از ۱۲۰ نماینده را به دست آورد و باتوجه به اینکه ائتلاف نتانیاهو ۶۴ رای دارد، کسب رای اعتماد به وی تضمین شده است.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و چند دستگی داخلی در رژیم صهیونیستی تشدید شده و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha