عملکرد تیم صبا یزد در لیگ فوتسال کشور ناامیدکننده است

۸ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۲
کد خبر: 84983075
کاظم سبحان‌زاده
عملکرد تیم صبا یزد در لیگ فوتسال کشور ناامیدکننده است

یزد- ایرنا- تیم صبا که تنها نماینده فوتسال استان یزد در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور است و از سه مسابقه گذشته خود هیچ امتیازی کسب نکرده اکنون در رده هشتم جدول ۹ تیمی گروه اول رقابت‌ها قرار دارد.

به گزارش ایرنا، در گروه اول لیگ دسته اول فوتسال کشور هم‌اکنون تیم شهدای مدافع حرم علی آباد کتول با کسب ۶ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی است و تیم‌های سبحان فلز گرمسار با چهار و پالایش نفت آبادان با سه امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.

در ته جدول ۹ تیمی با گذشت سه هفته از شروع لیگ دسته اول فوتسال کشور هم‌اکنون تیم‌های شهروند ساری با ۲ امتیاز در رده هفتم و صبا یزد و فولاد هرمزگان نیز بدون هیچ امتیازی هشتم و نهم هستند.

حضور تیم‌های مختلف ورزشی استان در لیگ‌های کشوری نقش مهمی در ایجاد انگیزه بین ورزشکاران برای حضور در مسابقات معتبر دارد و باید با حل مشکلات اقتصادی آنها زمینه حضور فعال تیم‌ها و باشگاه‌ها فراهم شودتیم فوتسال صبا یزد که به علت مشکلات مالی و نبود حامی مناسب در آخرین روزها به لیگ اضافه شد روز جمعه نهم دی‌ماه جاری از ساعت ۱۶ در سالن طلائیه یزد از تیم سبحان فلز گرمسار پذیرایی می‌کند و برای رهایی از ته جدول به برد خانگی نیاز دارد.

با وجودی که در تیم صبا یزد بازیکنان خوبی جذب و تمرینات و مسابقات تدارکاتی مناسبی را قبل از شروع لیگ انجام داد ولی هم‌اکنون به هیچ وجه جایگاه مناسبی ندارد و انتظار می‌ورد تا دیر نشده برای ارتقای خود در جدول مسابقات اقدام کند.

برای یزد با این همه واحدهای تولیدی و صنعتی و داشتن ظرفیت‌های خوب هم در بعد انسانی و سخت افزاری به خصوص در رشته فوتسال این شرایط و جایگاه اصلا پذیرفته نیست و ضروری است موضوع دقیق بررسی و برای تقویت صبا و رسیدن به جایگاه حقیقی اقدام شود.

بدون شک حضور تیم‌های مختلف ورزشی استان در لیگ‌های کشوری نقش مهمی در ایجاد انگیزه بین ورزشکاران برای حضور در مسابقات معتبر دارد و باید با حل مشکلات اقتصادی آنها زمینه حضور فعال تیم‌ها و باشگاه‌ها فراهم شود.

لیگ فوتسال دسته اول کشور با حضور ۲۷

فصل جدید لیگ دسته اول فوتسال قهرمانی کشور با حضور ۲۷ تیم در سه گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت زیرنظر فدراسیون فوتبال پیگیری می‌شود و در پایان از هر گروه ۲ تیم به مرحله نهایی صعود و در نهایت ۲ تیم جواز حضور در لیگ برتر کشور را کسب می‌کنند.

عملکرد تیم صبا یزد در لیگ فوتسال کشور ناامیدکننده است

بر اساس قرعه‌ کشی صورت گرفته تیم فوتسال صبای یزد در گروه اول این رقابت‌ها با تیم‌های شهروند ساری، فولاد هرمزگان، کوثر اصفهان، سبحان فلز گرمسار، شهدای ایلام، آروین قالاماکو، نفت امیدیه خوزستان و نماینده فوتسال تهران همگروه است .

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیستدر گروه دوم تیم‌های ملی حفاری، ایرالکو اراک، رعد اصفهان، استعدادهای درخشان مشهد، بوتاپارس البرز، ره سو تبریز، هیات فوتبال داراب، مقاومت تهران و کارآوران زرند کرمان و همچنین در گروه سه تیم‌های پاس تهران، شهرداری ساوه، اسپیناس زنجان، بارمان خمینی شهر، مس سرچشمه، جندی شاپور دزفول، عقاب نیروی هوایی تبریز، شاهین کرمانشاه و پیشگامان وحدت فین کاشان حضور دارند.

برای استان یزد با وجود معادن و واحدهای تولیدی و صنعتی فراوان بزرگ و کوچک، پذیرفته نیست که در سطح فوتسال و فوتبال اول کشور برخی تیم‌ها به علت مشکل مالی و مدیریتی نتوانند در لیگ و دفاع از نام یزد حضوری موثر و فعال داشته باشند.

هم‌اکنون حدود ۱۰ تیم فوتسال استان یزد در لیگ‌های کشوری و ۸۰ تیم در تمامی رده‌های سنی در لیگ استان حضور دارند و صبا تنها نماینده این رشته جذاب در لیگ دسته اول کشور است که کاری سخت برای صعود به لیگ برتر در پیش دارد.

هم‌اکنون تیم‌ فوتبال چادرملو اردکان در لیگ دسته اول، تیم شهید قندی در لیگ دسته دوم و تیم‌های یزدلوله و میرک‌ کیش مهریز در لیگ دسته سه کشور به نمایندگی از این استان حضور دارد که سهم یزدی‌ها در سطح بالای این رشته قابل قبول نیست.

۳۰ تیم یزد در لیگ‌های کشور

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و در زمینه فوتبال ساحلی تیم های یزدی داعیه دار قهرمانی در لیگ برتر هستند و همواره بازیکنانی از این استان عضو تیم ملی ساحلی کشور هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی دارد که ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در رشته های مختلف فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha