پیکر شهید گمنام ۲۰ ساله در بابلسر تشییع و خاکسپاری شد

ساری- ایرنا- پیکر پاک یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز پنجشنبه با حضور استاندار مازندران ، اقشار مختلف مردم و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در بابلسر تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،در آیین تشییع این شهید گمنام زنان و مردان شرکت کننده با دود اسپند ،مجمه سری و با در دست داشتن پرچم های سیاه رنگ "یا حسین" و چرخاندن آن بر سر تشییع کنندگان ،حق میزبانی خود را در قبال این شهید ادا کردند.

از آن جایی که این شهید گمنام ۲۰ سال سن داشته است به رسم دیرین مازندرانی ها که در زمان فوت جوانان مجمه هایی که از شیرینی و میوه پر است مجمه سری انجام می دهند ، شماری از بانوان با مجمه‌هایی به سر در جلوی تشیع کنندگان این سنت را به جای آوردند.

طبق برنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران پیکر مطهر شهید گمنام ۲۰ ساله از عملیات کربلای هشت (شلمچه) در پایگاه نیروی دریایی سپاه بابلسر خاکسپاری شده است.

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) آیین تشییع ۱۴ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور جمع کثیری از مردم مازندران در شهرهای مختلف استان برگزار شد .که این شهدا بر اساس برنامه ریزی در ۱۰ نقطه از استان خاکسپاری شدند.

مازندران در زمان حاضر میزبان پیکر پاک ۴۱۳ شهید است که پیکرهای پاکشان در حدود ۱۱۰ نقطه از خاک پاک استان آرام گرفته است. با خاکسپاری پیکر ۱۴ شهید جدید افتخار میزبانی مازندران به ۴۲۷ شهید افزایش می یابد.

همچنین در ۸۸ نقطه مازندران یادمان شهدای خوشنام وجود دارد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha