حکم ماموریتی برای عضو هیأت علمی دانشکدگان علوم صادر نشده است

تهران - ایرنا - مدیرکل اداره اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران ادعاهای منتشرشده درباره «قطع حقوق» و «مخالفت این دانشگاه با مأموریت پژوهشی خارج از کشور» یک عضو هیأت علمی دانشکدگان علوم این دانشگاه را نادرست اعلام و تاکید کرد: حکم ماموریتی برای وی صادر نشده است بنابراین خروج این استاد دانشگاه ازکشور تخلف اداری است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران، معصومه ملک مدیرکل اداره اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران در واکنش به آنچه که تحت عنوان «مخالفت با سفر مأموریت پژوهشی دکتر مجتبی مجتهدی به بلژیک» در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ از سوی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در خصوص درخواست اعزام به مأموریت پژوهشی این عضو هیأت علمی دانشکدگان علوم به دانشگاه گنت کشور بلژیک (از اول دی ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲) با معاونت بین‌الملل دانشگاه مکاتبه‌ای انجام شد.

وی افزود: موضوع این درخواست در جلسه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ شورای بین‌الملل دانشگاه تهران مطرح شد اما فرآیند اداری مربوط به ماموریت این عضو هیات علمی طی نشده و حکم ماموریتی برای وی صادر نشده است بنابراین خروج وی از کشور تخلف است.

وحید نیکنام رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران نیز درباره آنچه که تحت عنوان قطع حقوق دکتر مجتهدی عنوان شده است، اظهار داشت: درست است که موافقت شورای بین‌الملل در زمینه مأموریت پژوهشی این استاد دانشگاه اخذ شده بود اما وی بر خلاف قوانین حاکم برای مأموریت‌های بلندمدت اعضای هیأت علمی، بدون طی شدن مراحل اداری و بدون صدور حکم مأموریت، محل خدمت و کشور را ترک کرده است.، بنابراین در حال حاضر طبق ضوابط و مقررات آموزش عالی چاره‌ای جز اجرای قانون قطع حقوق وی باقی نمی‌ماند.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر نامه ای به نام دکتر مجتهدی به این مضمون در برخی پایگاه های خبری منتشر شده است که حقوق این ماه و دست‌کم دو نفر از همکاران دانشکده علوم دانشگاه تهران را بلوکه کرده‌اند و در فیش حقوقی آنها آمده “عدم انجام تعهدات”‌.

وی در ادامه این نامه شرحی از آنچه بر در ترم جاری گذشته منتشر کرده و مدعی شده است که بلوکه شدن حقوق وی به دلیل وقایع اخیر و اعتراض های دانشجویان در دانشگاه تهران بوده است.

این استاد دانشگاه تهران همچنین در نامه منتشر شده خود مدعی شده است: این ماموریت پژوهشی به بلژیک در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده به تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ مورد موافقت قرار گرفت اما بعد از این وقایع، رئیس دانشکده رضا عامری، بدون اطلاع قبلی در شورای ارزیابی و نظارت بر ماموریت‌های پژوهشی، با سفر من شخصا مخالفت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha