۸ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84983222
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

باسوادی در سبزوار بالاتر از میانگین کشوری است

سبزوار- ایرنا- رییس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: نرخ باسوادی افراد رده ۱۰ تا ۴۹ ساله این شهرستان ۹۷.۸ درصد است که این میزان هم‌سطح استان و ۱.۱ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید شجاع روز پنجشنبه همزمان با هفته سوادآموزی در نشست با آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی سبزوار اظهار داشت: بر اساس آمارهای سال ۹۵ نرخ باسوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که این آمار هم اینک بیش از ۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته هزار نفر از جمعیت بی‌سواد این شهرستان در سه دوره آموزش سواد، انتقال و تحکیم سواد جذب شده بودند و برای امسال نیز سهمیه سوادآموزی این شهرستان سبزوار ۹۰۰ نفر تعیین شده است.

شجاع افزود: در سال های اخیر رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و مدرسه‌محوری، فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان قرار گرفته است.

وی افزود: چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در شهرستان سبزوار فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

به گزارش ایرنا، یکم تا هفتم دیماه به مناسبت صدور فرمان تاسیس نهضت سوادآموزی از سوی حضرت امام خمینی(ره) در هفتم دیماه ۱۳۵۸، هفته سوادآموزی نام‌ گرفته است.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha