۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84983327
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: نسبت به اجرا و تحویل مسکن ملی متعهد هستیم

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: به سرانجام رساندن مسکن ملی از اولویت‌های مسوولان استان است که حساسیت ویژه‌ای نسبت به آن وجود دارد و خوشبختانه پیشرفت خوبی نیز در این حوزه شاهد و متعهد هستیم که با تلاش‌های بیشتر و کمترین هزینه به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به مشکلات قبلی در حوزه احداث مسکن ملی استان افزود: اردیبهشت امسال به لحاظ حجم تسهیلات تخصیصی معضلاتی وجود داشت که با رایزنی های انجام گرفته این مشکلات برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی توان دستگاههای متولی امر، در احداث واحدهای مسکن ملی باید به کار گرفته شود تا تاخیرها به حداقل خود برسد، اضافه کرد: یکی از ابزارهای مهم این بخش پیگیری و نظارت های مستمر است که شخصا ماهانه، نظارت های میدانی را انجام خواهم داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه حوزه عمرانی استانداری نیز بصورت هفتگی نظارت های میدانی را انجام خواهد داد تا قولی که به مردم داده شده با کمترین مشکل به نتیجه برسد، ادامه داد: در زمان حاضر هم تعدادی از متقاضیان مسکن ملی در این استان از تاخیر به وجود آمده ناراضی هستند و در این میان اگر با افزایش قیمت ها مواجه نمی شدیم، تاخیرها قابل تحمل بود.

وی با تاکید بر اینکه تاخیری که موجب افزایش قیمت ها می شود برای مردم قابل تحمل نیست، گفت: بر این مبنا جلسه ای با پیمانکاران مسکن ملی این استان برگزار خواهد شد تا موارد و مشکلات این حوزه بررسی و مرتفع شود.

افشارچی با اشاره به اختصاص زمین های لیل آباد شهر زنجان به ساخت مسکن ملی نیز ادامه داد: تخصیص زمین ۳۰۰ هکتاری به این امر اقدامی خوب محسوب می شود که منافع آن عاید مردم می شود به طوریکه این زمین ها از هر ۲ متقاضی به یک نفر واگذار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طراحی ها نیز به نحو مناسبی انجام خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در این زمینه موارد اعلامی از سوی شهرداری نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت تا در برابر مردم پاسخگو باشیم.

این مسوول با تاکید بر اینکه مسوولان مربوطه به ویژه راه و شهرسازی باید شبانه روزی در این زمینه فعال باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود، گفت: نباید در این خصوص کوتاهی و یا کاهلی انجام شود.

شهردار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه الحاق زمین به محدوده شهر زنجان به نوبه خود هزینه به دنبال دارد، گفت: در آینده نزدیک شهرداری باید تمامی خدمات لازم را در زمین های الحاقی ارائه دهد.

علیرضا فیروزفر افزود: به همین لحاظ قانونگذار تحت عناوین مختلف برای زمین هایی که به شهر ملحق می شوند، سهم شهرداری را تعیین کرده است و در خصوص این زمین نیز باید بررسی های لازم برای تعیین سهم شهرداری جهت ایجاد زیرساختهای لازم در آن انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha