۷۱ پرونده کالاهای متروکه در گیلان تعیین تکلیف شد

رشت - ایرنا - مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان خبر داد: طی ۹ ماه گذشته در گیلان ۷۱ پرونده کالای متروکه به ارزش ۸۰۱ میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۱۵۴ ریال تعیین تکلیف شد.

احمد موقری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هزار و ۱۳۴ پرونده قاچاق نیز به ارزش ۸۷۸ میلیارد و ۸۰۴ میلیون ۱۳۳ هزار ۴۳۷ ریال مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری ۳۹ فقره پرونده قضایی در این سازمان گفت: ارزش ریالی این پرونده ها ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون و ۹۷ هزار ۱۳۵ ریال بود.

به گفته  مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان ، ۱۵ فقره پرونده قضایی ضبطی نیز طی این مدت به ارزش ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال تشکیل شده است. ۹۰ پرونده قاچاق نیز دارای رای قطعی و ۳۸ فقره فاقد رای قطعی هستند.

وی تصریح کرد:همچنین از حدود ۱۰۸ فقره کالاهای متروکه انبارهای بنادر گیلان حدود ۲۸ مورد تعیین تکلیف شده و حدود ۸۰ قلم کالا در این انبارها باقی مانده است. این کالاها قابلیت مصرف نداشته و بعد از گرفتن مجوز منهدم و معدوم می شوند.

موقری عنوان کرد: از حدود ۲۸ قلم کالای تعیین تکلیف شده ۱۵ ردیف کالا طی این مدت از حیز انتفاع خارج شده اند که شامل؛ سنگ نمک، جام های شکسته، لوازم و پوشش پرستاری، خرده چوب و صابون و مانند آن است . اقلامی مانند گندم و جو و سایر غلات نیز همچنان در این انبارها موجود است که در صورت تعیین تکلیف به مصارف ثانویه خواهند رسید.

وی مغایرت‌های بین دستگاهی مانند عدم تطبیق آمار را علت رسوب این کالاها در انبار بنادر گیلان دانست و بیان کرد: این مشکلات در نشست های مشترک رفع و  بزودی در مزایده به فروش می رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha